Streamovaciu služby Netflix s reklamami si už predpláca päť miliónov aktívnych používateľov mesačne. Firma, ktorá dlho poskytovala svoj program bez reklám, ponúkla lacnejšie predplatné s reklamnými blokmi vlani v novembri. Cieľom nového typu paušálu je prilákať viac zákazníkov a získať nový zdroj príjmov, pretože čelí väčšej konkurencii.
Čítajte aj Lacný reťazec otvára už štvrtú predajňu. Po Bratislave a Zvolene prišiel na rad Trenčiansky krajTestovanie paušálu s reklamami
Netflix ako priekopník streamovaného videa prišiel koncom minulého roka s možnosťou predplatiť si jeho program s reklamami za 6,99 dolára na mesiac (zhruba 6,46 eura) na dvanástich trhoch, vrátane Spojených štátov. Predplatné bez reklám začína na 9,99 dolára mesačne.
Na Slovensku zatiaľ streamovacia služba ponúka len drahšiu verziu bez reklám. Mesačné predplatné stojí od 7,99 eura po 11,99 eura. Kedy bude aj u nás dostupné lacnejšie predplatné s reklamami, zatiaľ nie je známe. Ku koncu marca mal Netflix celosvetovo 232,5 milióna predplatiteľov svojich služieb.
Obmedzenie zdieľania účtov
Druhým opatrením, ktoré Netflix testuje na zvýšenie výnosov z predplatného, je obmedzenie zdieľania prístupových údajov mimo jednu domácnosť, respektíve umožnenie zdieľania za určitý poplatok. Netflix uvádza, že najmenej tretina všetkých používateľov po celom svete dala svoje prístupové heslo k účtu na Netflixe minimálne ešte jednému ďalšiemu človeku. Pri 232 miliónoch predplatiteľov tak ide o 100 miliónov používateľov, z ktorých nemá Netflix žiadny príjem.