Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Streamovacie služby už využíva 1,3 milióna Slovákov. Najobľúbenejšie sú tieto štyri

Slováci aj Česi si v priemere predplácajú dve streamovacie služby.

16.05.2023 06:00
streamovacie služby Foto:
debata (1)

Český a slovenský trh platených VOD služieb (Video On Demand) sa od seba príliš nelíši. Na Slovensku využívalo niekoľkokrát mesačne aspoň jednu streamovaciu službu 38 % ľudí, v Česku ich bolo o trochu viac, 40 % ľudí vo veku 15 – 69 rokov. Celkom to bolo 1,3 milióna Slovákov a 2,6 milióna Čechov. Vyplýva to z prieskumu atmedia index za druhý polrok minulého roka.

Silvia Majeská Čítajte rozhovor Programová riaditeľka Markízy: Jedna z najťažších disciplín je odhadnúť moment, kedy sa už nejaký seriál unaví

„Podobné rysy vykazujú oba trhy nielen v počte používateľov, ale aj napríklad v podiele najvyužívanejších streamovacích služieb na trhu,“ približuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing v spoločnosti Atmedia, ktorá prieskum pravidelne realizuje.

Českí i slovenskí používatelia rovnako využívajú niekoľko platených VOD služieb naraz. V sledovanom období pripadali na jedného českého i slovenského používateľa v priemere dve služby. „Nie všetci však za všetky využívané služby platia,“ upozorňuje Müller. „Časť používateľov má k niektorým streamovacím službám prístup prostredníctvom účtov zdieľaných s ich známymi a priateľmi. Neplatí teda, že všetkých 2,6 milióna Čechov a 1,3 milióna Slovákov patrí k platiacim používateľom,“ dodáva.

Action, diskontný reťazec, obchod, predaj, zákazník, Čítajte aj Superlacný reťazec prekvapuje. Najnovšiu predajňu otvorí v chudobnom regióne

Najobľúbenejšie streamovacie služby

K najvyužívanejším plateným VOD službám patrí na českom aj slovenskom trhu s veľkým náskokom Netflix. V Česku túto streamovaciu službu v druhom polroku minulého roka sledovalo viac ako dve tretiny všetkých používateľov platených VOD služieb, na Slovensku to boli necelé dve tretiny z nich.

Rovnako druhé a tretie miesto v rebríčku najvyužívanejších platených VOD služieb obsadili na oboch trhoch rovnakí hráči – konkrétne HBO Max a Voyo. Štvrté miesto zhodne patrí službe Disney+, ktorá na český a slovenský trh vstúpila v júni 2022.

zväčšiť Infografika: Platené VOD služby v Česku a na... Foto: Atmedia
Atmedia Infografika Infografika: Platené VOD služby v Česku a na Slovensku.

Trh nie je saturovaný

Podľa Müllera bude zaujímavé sledovať, či sa rebríček najvyužívanejších platených VOD služieb nejakým spôsobom zmení s príchodom nových streamovacích služieb. V Česku napríklad vo februári tohto roka spustila svoju VOD službu televízna skupina Prima, o pozornosť divákov chce súperiť tiež nová streamovacia služba Canal+, ktorá odštartovala tento rok v apríli.

„Český a slovenský trh platených VOD služieb nie je zďaleka tak saturovaný ako niektoré zahraničné trhy v západnej alebo severnej Európe, kde si streamovacie služby predpláca oveľa viac divákov. Aj preto na český a slovenský trh vstupujú noví hráči,“ popisuje Müller. Na saturovaných trhoch to podľa neho majú jednotliví hráči zložitejšie, preto volia novú stratégiu, keď divákom ponúkajú viac typov predplatného, napríklad plné predplatné bez reklamy a lacnejšie predplatné s reklamou.

zombie, zombík, walking dead, fear the walking dead, Čítajte aj Je tu nová séria zombie seriálu a Slováci ju uvidia zároveň s USA: Pozor! Toto sú posledné časti

Necelých 12 eur za mesiac

Podobnosť na českom a slovenskom trhu sa dá vidieť aj vo výške sumy, ktorú diváci vydávajú za platené VOD služby. V prípade používateľov, ktorí platia za streamovacie služby priamo poskytovateľovi služby, to bolo v Česku v druhom polroku minulého roka v priemere 297 korún za mesiac, na Slovensku 12 eur – v prepočte 295 korún.

Najdrahšou službou je na oboch trhoch s veľkým odstupom Netflix. Čiastky za ďalšie platené VOD služby ako HBO Max, Voyo alebo Disney+ sú nižšie a príliš sa od seba nelíšia.

geissenovci, Čítajte aj Geissenovci zdvihnú kotvy zo Slovenska: Jojka musela zostať zaskočená, preskočila ju RTVS

Výskum atmedia index realizovala spoločnosť ResSOLUTION / Nielsen. Na otázky v dotazníku odpovedalo 4 196 respondentov (internetová populácia vo veku 15–69 rokov) z Českého národného panelu a 3 031 respondentov zo Slovenského národného panelu.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #streamovacie služby