Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Návštevnosť webov: Pluska opäť prekonala Sme. Weby v top dvadsiatke čelili poklesu, nárast dosiahol len jeden

V apríli sa návštevnosť slovenských webov znížila, viaceré klesli o desiatky percent.

02.05.2023 06:00
práca online, žena s notebookom, pracovníčka Foto:
Ilustračné foto.
debata (2)

Slovenské weby v apríli navštívilo 4,13 milióna unikátnych používateľov (RU – real users), čo je v medziročnom porovnaní o 1,2 % viac. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom si na slovenské weby kliklo takmer rovnaký počet čitateľov, no weby v top dvadsiatke – až na jednu výnimku – mali o desiatky až stovky tisíc návštevníkov menej. Vyplýva to z auditovaného merania návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

Traf to!, Juraj „Šoko“ Tabaček Čítajte aj Boli 5 proti 5 za zenitom? Traf to má stále menej divákov, dole ťahá aj večerné Správy RTVS

V rebríčku si polepšil bulvár

V apríli svoju návštevnosť znížili všetky weby z prvej desiatky. Väčšinou o jednotky percent, až na startitup.sk, ktorý zaznamenal dvojciferný pokles. Pozíciu najnavštevova­nejšieho slovenského webu si naďalej držia aktuality.sk, ktoré v apríli navštívilo 2,59 milióna čitateľov. Pre spravodajský portál to znamená pokles o 5,2 % voči predchádzajúcemu mesiacu a o 6,5 % medziročne.

Pozíciu dvojky slovenského internetu si udržal zoznam.sk s 2,48 milióna čitateľmi, svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu znížil o 4,8 %. Na tretiu pozíciu sa prebojovala pluska.sk s 2,4 milióna návštevníkmi, ktorá tak na štvrtú priečku opäť odsunula sme.sk. Bulvárny portál prekonal spravodajský s mimoriadne tesným rozdielom o 29 čitateľov. Naposledy sa „pluske“ podarilo poraziť sme.sk v septembri minulého roka. Obidva portály si pripísali podobný pokles návštevnosti – pluska.sk o 1,5 % a sme.sk o 1,6 %. Piatu pozíciu si obhájila pravda.sk, ktorá zaznamenala pokles o 1,9 %. Weby v prvej päťke sú jedinými slovenskými portálmi, na ktoré si v apríli kliklo viac ako 2 milióny čitateľov.

markíza, tv markíza, Čítajte aj Nespustí sa nová slovenská televízia? Musí nastať vhodný čas, hovorí programová riaditeľka Markízy

Hranicu dvoch miliónov čitateľov už v apríli neprekonal startitup.sk, ktorý voči predchádzajúcemu mesiacu poklesol o 11,5 % na 1,8 milióna čitateľov, čo znamenalo o 234-tisíc čitateľov menej ako v predchádzajúcom mesiaci. Predbehol ho cas.sk s 1,85 milióna návštevníkmi (-3,1 %), ktorý ho vytlačil so šiestej priečky na siedmu.

Pozíciu v rebríčku si vylepšili aj topky.sk, ktoré postúpili o dve priečky na ôsme miesto. Ustúpiť im musela sita.sk, ktorá klesla na deviatu priečku. Do prvej desiatky sa opäť dostal aj spravodajský portál hnonline.sk, ktorý voči predchádzajúcemu mesiacu postúpil o dve priečky vyššie a uzatvára tak aprílovú desiatku najnavštevova­nejších webov.

Top weby v druhej desiatke

Druhú desiatku najnavštevova­nejších webov otvára azet.sk s takmer 1,59 milióna návštevníkmi. Zaznamenal najnižší pokles v rebríčku (-0,9 %) a zároveň najvyšší medziročný nárast až o 81 %. Svoju pozíciu voči predchádzajúcemu mesiacu si vylepšil o dve priečky. Nasleduje ho porovnávač cien heureka.sk, ktorý si rovnako polepšil o dve priečky. Obidva portály tak odsunuli na 13. priečku dobrenoviny.sk (-12,4 %) a na 14. priečku refresher.sk. Ten poklesol o päť priečok a opäť vypadol z prvej desiatky. Zaznamenal pokles návštevnosti o 21,7 %.

sarah jessica parker, sex v meste, and just like that, Čítajte aj Sarah Jessica Parker je späť v plnej paráde! Nová séria pokračovania Sexu v meste hlási skorú premiéru

Pätnáste miesto obsadila markiza.sk, ktorá si polepšila o tri priečky napriek poklesu návštevnosti o 14,7 %. Nasleduje portál rtvs.sk, ktorý je skokanom mesiaca. Ako jediný web z prvej dvadsiatky zvýšil svoju návštevnosť, voči predchádzajúcemu mesiacu o 2,7 % a v medziročnom porovnaní až o 33,1 %. V rebríčku postúpil o päť priečok vyššie na 16. miesto, navštívilo ho 1,19 milióna ľudí.

Sedemnásta priečka patrí spravodajskému portálu Markízy tvnoviny.sk, ktorý prešiel v apríli zmenou. Na domovskej stránke pribudla nová sekcia s názvom Exkluzívne, najaktuálnejšie informácie dostali nový názov Prehľad dňa a premenou prešla aj videosekcia s televíznymi reportážami a ďalším videoobsahom.

markíza, tv markíza, Čítajte viac Markíza s ďalšou zásadnou novinkou: Spravodajstvo kompletne mení podobu, avizuje exkluzívny obsah

Ďalšie dve priečky obsadili portály interez.sk a dnes24.sk a prvú dvadsiatku najnavštevova­nejších webov uzatvára spravodajský portál televízie JOJ noviny.sk. Televízny portál Jojky joj.sk sa v apríli do prvej dvadsiatky nedostal. Umiestnil sa na 21. mieste s 1,06 milióna návštevníkmi. Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenal pokles o 11,1 %.

Publisheri: Prvá päťka bez zmeny

Rebríček top desiatich prevádzkovateľov slovenských webov zaznamenal v apríli dve zmeny. Na šiestu priečku postúpil mediálny dom OUR MEDIA SR so svojou vlajkovou loďou pravda.sk a preskočil tak prevádzkovateľa SITA. Na deviatu priečku postúpil vydavateľ FPD Media, ktorý zastrešuje cas.sk, na desiatu tak odsunul Markízu – Slovakia.

Canal+ Čítajte aj Na Slovensku pribudla nová streamovacia služba. Prinesie aj české seriály z vlastnej produkcie

Jednotkou slovenského internetu je naďalej Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov (aktuality.sk, azet.sk a ďalšie), ktorý však opäť klesol pod trojmiliónovú hranicu. Naposledy mal menej ako tri milióny návštevníkov v októbri minulého roka. Trhovou dvojkou je naďalej mediálny dom News nad Media Holding, ktorý ako jediný z top desiatky dosiahol medzimesačný (+0,9 %) aj medziročný nárast (+8,8 %).

Ostatní prevádzkovatelia zaznamenali voči predchádzajúcemu mesiacu poklesy návštevnosti na úrovni jednotiek percent. Dvojciferný pokles zaznamenala jedine SITA (-10,1 %), polepšila si však v medziročnom porovnaní, a to až o 17,2 %.

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor.

Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor