Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Návštevnosť webov: Zoznam preskočil Sme, rástli portály pre mladých

V januári návštevnosť spravodajských webov stúpla, prispel k nej aj chaos okolo termínu predčasných volieb.

03.02.2023 06:00
notebook Foto:
Ilustračné foto.
debata
televízia, sledovať TV, pozerať TV Čítajte aj Prieskum: Najpopulárnejšie slovenské médiá sú Markíza, Expres a Nový Čas

Slovenské weby v januári navštívilo takmer 4,14 milióna unikátnych používateľov (RU – real users), čo je o 0,6 percenta viac než v predchádzajúcom mesiaci. V medziročnom porovnaní však návštevnosť zaznamenala pokles až o 11,4 percenta.

Prvú priečku si obhájil mediálny dom Ringier Slovakia aj so svojou vlajkovou loďou – spravodajským portálom aktuality.sk. Skokanmi januára sú weby startitup.sk, dnes24.sk, azet.sk, interez.sk a refresher.sk, ktoré svoju návštevnosť zvýšili dvojciferne, a to nielen v medzimesačnom, ale aj v medziročnom porovnaní. Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

skyshowtime, Čítajte aj Pripravte sa: Na Slovensko mieri nová televízna služba! Pozná dátum štartu

Zoznam preskočil Sme

V januári zvýšilo svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu až štrnásť webov z prvej dvadsiatky. Prispela k tomu aj pretrvávajúca politická kríza, ktorá vrcholila hlasovaním o termíne predčasných volieb.

Pozíciu lídra slovenského internetu si obhájili aktuality.sk. Spravodajský portál zvýšil v januári svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu o 2,4 % na viac ako 2,8 milióna návštevníkov. Trojmiliónovú hranicu sa podarilo najnavštevova­nejšiemu slovenskému webu prekonať naposledy vo februári minulého roka.

Dvojkou slovenského internetu bol v januári portál zoznam.sk s viac ako 2,7 milióna návštevníkmi. Svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 7,4 % a na tretiu pozíciu tak opäť odsunul web sme.sk, na ktorý si v januári kliklo o 129-tisíc čitateľov menej.

Štvrtú pozíciu si obhájila pluska.sk s viac ako 2,5 milióna návštevníkmi a prvú päťku uzatvára pravda.sk s takmer 2,2 milióna čitateľmi. Viac ako 2 milióny ľudí dokázali ešte pritiahnuť šiesty cas.sk, ktorému stúpla čítanosť o takmer 5 % na 2,1 milióna návštevníkov a tiež siedmy startitup.sk, ktorý svoju návštevnosť zvýšil o viac ako 12 %. Prvýkrát tak prekonal dvojmiliónovú hranicu návštevnosti a v celkovom rebríčku postúpil o štyri priečky vyššie. Posledným webom s viac ako dvojmiliónovou návštevnosťou sú ôsme topky.sk so 7 % nárastom voči decembru.

Na deviatu pozíciu sa dostal portál dnes24.sk s nárastom o takmer 14 % voči predchádzajúcemu mesiacu a prvú desiatku uzatvárajú dobrenoviny.sk, napriek poklesu o viac ako 3 % voči predchádzajúcemu mesiacu.

Dvojciferné nárasty aj nepríjemné prekvapenia

Hoci si väčšina webov v druhej desiatke pripísala dvojciferné nárasty návštevnosti, pre niektoré priniesol január nepríjemné prekvapenia. Na jedenástej pozícii skončili webnoviny.sk, ktoré poklesli o štyri priečky. Nasleduje ich porovnávač cien heureka.sk, ktorý po vianočnom nákupnom ošiali stratil tri pozície v rebríčku. Spravodajský portál hnonline.sk po decembrovom poklese o jednu pozíciu stratil v januári ďalšie dve a v celkovom rebríčku skončil na 14. priečke.

Výrazné zvýšenie návštevnosti však dosiahli portály azet.sk (+18 %), ktorý pod seba pridal nové magazíny zamerané na zábavný a oddychový obsah, interez.sk (+13 %), refresher.sk (+10 %), noviny.sk (+11 %), dennikn.sk (+10 %) a tvnoviny.sk (+47 %).

Televízne weby: Polepšila si Joj a TA3

Spomedzi televíznych webov je najnavštevovanejším portál markiza.sk, ktorý v januári navštívilo viac ako 1,5 milióna ľudí a v celkovom rebríčku mu patrí 18. miesto. Voči predchádzajúcemu mesiacu však jeho návštevnosť poklesla o takmer 5% a v celkovom rebríčku stratil štyri pozície. Spravodajský portál Markízy tvnoviny.sk po decembrovom prepade nabral takmer 47 % čitateľov a január uzavrel s návštevnosťou 1,37 milióna na 20. priečke celkového rebríčka.

Druhým najnavštevovanejším televíznym webom je joj.sk, ktorý aj vďaka seriálu Iveta zvýšil svoju návštevnosť nielen voči predchádzajúcemu mesiacu (+18,4 %), ale aj medziročne (+9,4 %). V celkovom rebríčku mu patrí 21. miesto. Vyššiu návštevnosť však dosahuje spravodajský web Jojky noviny.sk, ktorý v januári zvýšil svoju návštevnosť o 10,6 % na viac ako 1,5 milióna návštevníkov a obsadil 17. priečku v celkovom rebríčku. Voči predchádzajúcemu mesiacu si polepšil o jednu priečku.

Návštevnosť svojho webu zvýšila aj spravodajská televízia TA3, ktorá sa opäť dostala nad miliónovú hranicu, kde bola naposledy v júli minulého roka. Na jej portál si v januári kliklo o 16,5 % viac ľudí ako v decembri. Patrí jej 22. priečka v celkovom rebríčku, čo znamená posun o tri pozície vyššie.

Web RTVS navštívilo v januári 937-tisíc ľudí a patrí mu 25. priečka v celkovom rebríčku, čo znamená stratu dvoch pozícií voči decembru. Viac ako milión návštevníkov mal web verejnoprávnej televízie v máji minulého roka počas majstrovstiev sveta v hokeji.

Mediálne weby

V kategórii portálov zameraných na marketing a médiá sú zaradené štyri weby. Lídrom je najmladší portál Mediaklik.sk, ktorý v januári navštívilo 348-tisíc ľudí. Hoci voči decembru zaznamenal pokles návštevnosti o 14 %, medziročne svoju návštevnosť zvýšil o 7 %, a to ako jediný v tejto kategórii. V celkovom rebríčku návštevnosti slovenských webov mu patrí 42. miesto.

Konkurenčné mediálne portály výrazne zaostávajú a dosahujú návštevnosť pod hranicou 100-tisíc používateľov. Web strategie.sk navštívilo v januári 82-tisíc čitateľov, omediach.com 80-tisíc a medialne.sk patriace pod Trend necelých 16-tisíc čitateľov.

Zmeny v rebríčku publisherov

Rebríček top desiatich prevádzkovateľov slovenských webov zaznamenal v januári len jednu výraznejšiu zmenu. Pokles o tri priečky nižšie na desiatu pozíciu si pripísala agentúra SITA, ktorá zaznamenala aj pokles návštevnosti svojich webov o 6,6 %. Udržala sa však nad dvojmiliónovouu hranicou návštevnosti, ktorú si drží už od októbra minulého roka.

Jednotkou slovenského internetu je naďalej Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov (aktuality.sk, azet.sk a ďalšie) a dvojkou News and Media Holding (pluska.sk, trend.sk a ďalšie). No kým pred rokom bol medzi mediálnymi domami rozdiel 387-tisíc čitateľov, teraz ich delilo o takmer 200-tisíc návštevníkov menej.

Tretí je naďalej Zoznam s portálmi topky.sk a zoznam.sk, štvrtý Petit Press so svojím webom sme.sk a piaty Startitup. Šiestu priečku si drží mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, varecha.sk a ďalšie), ktorý v polovici januára rozšíril svoje portfólio samostatných brandov o športový portál športweb.sk.

Ďalšie tri pozície v celkovom rebríčku patria prevádzkovateľom MAFRA Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, strategie.sk), FPD Media (cas.sk) a Markíza – Slovakia, ktorá sa v januári so svojimi webmi markiza.sk a tvnoviny.sk opäť vrátila nad dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor.

Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor