Mediálny portál Mediaklik má za sebou ešte len rok pôsobenia, no už stal sa najčítanejším a najväčším mediálnym portálom na Slovensku. Čitatelia si na ňom nájdu aktuálne novinky z mediálneho sveta, rozhovory, recenzie, najnovšie informácie o seriáloch a filmoch v televíziách, streamovacích službách či kinách, no nechýbajú ani mediálne prešľapy politikov či zmeny na vrcholových pozíciách mediálnych spoločností.
Rok 2022 ukončil Mediaklik s absolútnym rekordom, keď si na neho kliklo viac ako 400-tisíc ľudí (RU – real users). Takéto čísla nedosiahol žiadny mediálny web v slovenskom online éteri. Konkurenčné mediálne portály dosahujú návštevnosť v desiatkach tisíc používateľov.
Prvenstvo si Mediaklik držal počas celého roka. Ako jediný mediálny portál dosahoval šesťcifernú návštevnosť v každom mesiaci uplynulého roka. Už v januári si pripísal prvý rekord, keď jeho návštevnosť prekonala 300-tisícovú hranicu. Pochváliť sa mohol s 325-tisíc čitateľmi. V septembri tento rekord prekonal a na konto si pripísal viac ako 350-tisíc návštevníkov. Mimoriadne úspešný rok uzavrel v decembri, kedy prvýkrát pokoril dokonca 400-tisícovú hranicu.
Čítajte aj Najväčšie prestupy roka: Najvýraznejšie zmeny nastali v spravodajstve RTVSMedziročné porovnanie
V priemere navštívilo Mediaklik každý mesiac minulého roka 239 946 ľudí, čo predstavuje medziročný nárast o 26 % (v porovnaní s portálom Oserialoch, ktorý bol predchodcom Mediakliku).
Web omediach.com dosiahol v roku 2022 priemernú mesačnú návštevnosť 89 816 RU, medziročne však zaznamenal pokles o 48 %. Web strategie.sk si pripísal v priemere 66 553 návštevníkov, o 41 % menej než v roku 2021 a na medialne.sk patriace pod Trend si v priemere kliklo 29 172 ľudí, o 26 % viac ako v roku predtým.
„Rekordný nárast čítanosti mediálneho portálu mediaklik.sk nás veľmi teší, vnímame to však aj ako obrovský záväzok k našim čitateľom a obchodným partnerom. V najbližšom čase preto plánujeme rozšíriť náš tím o nových kolegov, aby sme mohli prinášať nové formáty a ešte zaujímavejší obsah,“ povedal Radovan Vávra, ktorý stojí za vznikom portálu Mediaklik.sk
Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor
Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.