Slovenské weby v novembri navštívilo 4,13 milióna unikátnych používateľov (RU, Real Users), čo je len mierne nižší počet ako v predchádzajúcom mesiaci. Na prvú priečku sa opäť vrátil mediálny dom Ringier Slovakia spolu so svojou vlajkovou loďou – spravodajským portálom Aktuality.sk.
Skokanom mesiaca sú Heureka.sk a Refresher.sk, ktoré ako jediné spomedzi prvej dvadsiatky webov zvýšili svoju návštevnosť o desiatky percent. Vyplýva to z údajov auditovaného rebríčka návštevnosti slovenského internetu IABmonitor.
Čítajte aj 11 kinotipov na december: Nezabudnuteľná Whitney, Spielbergov príbeh a konečne nový Avatar!Aktuality opäť prvé
Na pozíciu dlhodobého lídra slovenského internetu sa v novembri (po októbrovom zaváhaní) opäť vrátili Aktuality.sk a na druhú priečku tak odsunuli Sme.sk. Na tretej priečke sa s tesným rozdielom o 11-tisíc RU umiestnil Zoznam.sk a štvrtá bola Pluska.
Na piatu priečku vďaka predvianočnej nákupnej horúčke vyskočila Heureka, ktorú nasledujú Pravda a Webnoviny, ktoré sú posledným portálom s viac ako dvojmiliónovou návštevnosťou. Posledné tri miesta v top desiatke patrili v novembri webom Dobrenoviny.sk, Topky.sk a Cas.sk.
Zo spravodajských portálov dokázali svoju návštevnosť medzimesačne zvýšiť len dva weby z top desiatky. Prvé Aktuality narástli o 3,4 % na 2,66 milióna návštevníkov a šiesta Pravda zvýšila svoju návštevnosť o 0,6 % na takmer 2,1 milióna čitateľov.
Skokani mesiaca
Skokanmi mesiaca sa stali dva weby. V prvej desiatke si pripísal takmer 18 % nárast porovnávač cien Heureka.sk. Nákupný ošiaľ a Black Friday mu opäť priniesli viac ako dva milióny návštevníkov (túto hranicu naposledy prekonal v januári tohto roka) a posun v rebríčku o šesť priečok vyššie na piatu pozíciu. Zaujímavosťou je, že počet návštevníkov Heureky bol v novembri tohto roka rovnaký ako v novembri minulého roka.
Druhým skokanom mesiaca je portál Refresher z druhej desiatky, ktorý si pripísal medzimesačný nárast až o 22 %. Takmer 1,3 milióna čitateľov mu zabezpečilo posun o tri priečky vyššie a miesto v prvej dvadsiatke webov na 18. pozícii.
Čítajte aj Seriálový december: Toto musíte vidieť! Kým prídu Vianoce, dočkáte sa skvelých hitovSpomedzi televíznych webov rástli Markíza aj Jojka
Spomedzi televíznych webov sa dostali do prvej dvadsiatke len weby Markízy (Markiza.sk a TVnoviny.sk) a Jojky (Noviny.sk). Televízny web Markízy zvýšil svoju návštevnosť o 6,3 % na takmer 1,6 milióna návštevníkov a v rebríčku sa posunul o tri miesta vyššie, z 18. na 15. pozíciu.
Spravodajský web Markízy TVnoviny.sk obsadil v celkovom rebríčku 13. priečku a Jojkárske Noviny.sk 20. priečku. Na TVnoviny.sk si kliklo 1,6 milióna ľudí a na Noviny.sk 1,2 milióna ľudí.
Televízny web Jojky tiež zvýšil svoju návštevnosť, voči predchádzajúcemu mesiacu o 7,9 %. Ani 1,2 milióna návštevníkov mu však nestačilo na umiestnenie v prvej dvadsiatke a portál Joj.sk skončil v novembri na 21. priečke.
Webu RTVS patrí 23. priečka v rebríčku. V novembri ho navštívilo 842-tisíc používateľov, o 7 % menej než v októbri. Web TA3 zaznamenal rovnako pokles, až o 15,6 % a celkovú návštevnosť 614-tisíc. V rebríčku patrí portálu najväčšej spravodajskej televízie 29. priečka.
Top 20 webov v novembri 2022:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | Návštevnosť 11/2022 (RU) | medzimesačná zmena (vs. 10/2022) | medziročná zmena (vs. 11/2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | +1 | aktuality.sk | Ringier Slovakia | 2 656 444 | +3,4% | –11,8% |
2. | –1 | sme.sk | Petit Press | 2 518 473 | –3,6% | –4,5% |
3. | – | zoznam.sk | Zoznam | 2 507 396 | –0,7% | –5,1% |
4. | – | pluska.sk | News and Media Holding | 2 475 674 | –1,8% | –0,8% |
5. | +6 | heureka.sk | Heureka shopping | 2 107 050 | +17,7% | 0,0% |
6. | – | pravda.sk | OUR MEDIA SR | 2 059 370 | +0,6% | –10,0% |
7. | –2 | webnoviny.sk | SITA | 2 012 382 | –2,7% | +61,9% |
8. | –1 | dobrenoviny.sk | Dobré médiá | 1 901 400 | –6,9% | +3,0% |
9. | –1 | topky.sk | Zoznam | 1 891 680 | –6,3% | –14,5% |
10. | –1 | cas.sk | FPD Media | 1 836 756 | –1,2% | –12,5% |
11. | –1 | hnonline.sk | MAFRA Slovakia | 1 702 355 | –5,8% | –9,5% |
12. | – | startitup.sk | Startitup | 1 678 543 | –3,6% | –10,2% |
13. | – | tvnoviny.sk | Markíza – Slovakia | 1 611 355 | –2,8% | –13,0% |
14. | +1 | azet.sk | Ringier Slovakia | 1 591 670 | +4,7% | +103,4% |
15. | +3 | markiza.sk | Markíza – Slovakia | 1 566 870 | +6,3% | +22,5% |
16. | –2 | interez.sk | Startitup | 1 561 345 | –4,1% | +10,1% |
17. | –1 | dnes24.sk | Global24 | 1 404 452 | –6,1% | –7,5% |
18. | +3 | refresher.sk | REFRESHER Media | 1 281 103 | +22,1% | –16,6% |
19. | – | dennikn.sk | N Press | 1 242 921 | –13,3% | –19,6% |
20. | –3 | noviny.sk | Mac TV | 1 219 600 | –18,3% | –16,9% |
Zmeny v rebríčku publisherov
Rebríček prevádzkovateľov webov sa v novembri opäť utriasol a publisheri zaujali svoje štandardné pozície. Na prvú priečku sa vrátil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov (Aktuality, Azet a ďalšie) a na druhú priečku opäť odsunul mediálny dom News and Media Holding (Pluska, Trend, Štandard a ďalšie). No kým pred rokom bol medzi týmito mediálnymi domami rozdiel takmer pol milióna čitateľov, v novembri sa už priblížili na rozdiel 113-tisíc.
Ďalší publisheri v prvej päťke si udržali svoje pozície. Tretí je naďalej Zoznam s portálmi Topky.sk a Zoznam.sk, štvrtý Petit Press so svojím webom Sme.sk a piaty Startitup.
Druhú päťku publisherov otvára SITA, ktorá sa v októbri dostala so svojimi webmi prvýkrát nad dvojmiliónovú hranicu návštevnosti a udržala sa nad ňou aj v novembri. Na deviatu priečku sa prepracovala spoločnosť Heureka, ktorej, ako sme už písali vyššie, pomohlo k nárastu návštevnosti vianočné nakupovanie. Na desiatu priečku tak odsunula mediálny dom OUR MEDIA SR (Pravda, Mediaklik a ďalšie), ktorý je zároveň posledným prevádzkovateľom slovenských webov, ktorý dosahuje návštevnosť nad hranicou dvoch miliónov unikátnych návštevníkov.
Top 10 prevádzkovateľov webov v novembri 2022:
Por. | Zmena | Prevádzkovateľ | Weby | Návštevnosť 11/2022 (RU) | medzimesačná zmena (vs. 10/2022) | medziročná zmena (vs. 11/2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | +1 | Ringier Slovakia | aktuality.sk, azet.sk, nehnutelnosti.sk, bazar.sk, … | 3 046 727 | 3,0% | –7,7% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
2. | –1 | News and Media Holding | pluska.sk, trend.sk, dennikstandard.sk, … | 2 933 791 | –0,9% | 4,6% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
3. | – | Zoznam | zoznam.sk, topky.sk | 2 716 660 | –2,6% | –9,3% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
4. | – | Petit Press | sme.sk | 2 518 473 | –3,6% | –4,5% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
5. | – | Startitup | startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, imhd.sk | 2 460 185 | 1,4% | –1,1% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
6. | – | SITA | webnoviny.sk, zdravoteka.sk, bratislava.den, … | 2 277 635 | –0,7% | 41,3% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
7. | – | Markíza – Slovakia | markiza.sk, tvnoviny.sk | 2 237 011 | 0,4% | –2,0% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
8. | – | MAFRA Slovakia | hnonline.sk, svetevity.sk, zlacnene.sk, ticketportal.sk, … | 2 151 071 | 0,5% | –1,1% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
9. | +4 | Heureka shopping | heureka.sk, kauf.sk | 2 110 944 | 17,6% | –0,9% |
______________________________________________________________________________ | ||||||
10. | –1 | OUR MEDIA SR | pravda.sk, birdz.sk, mediaklik.sk | 2 079 504 | –0,9% | –9,7% |
Weby o marketingu a médiách
Do kategórie portálov zameraných na marketing a médiá sú zaradené štyri weby. Lídrom je Mediaklik.sk s novembrovou návštevnosťou takmer 264-tisíc čitateľov. V celkovom rebríčku návštevnosti slovenských webov sa zaradil na 50. miesto a prekonal dokonca aj portály týždenníkov Forbes (260-tis. RU) či .týždeň (109-tis. RU).
Ostatné tri portály v tejto kategórii dosahujú výrazne nižšiu návštevnosť pod úrovňou sto tisíc používateľov. Web Stratégie navštívilo v novembri 64-tisíc čitateľov, Omediach 50-tisíc a Mediálne patriace pod Trend 33-tisíc čitateľov.
Kategória Marketing a médiá:
Por. | Zmena | Web | Prevádzkovateľ | Návštevnosť 11/2022 (RU) | medzimesačná zmena (vs. 10/2022) | medziročná zmena (vs. 11/2021) |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | – | mediaklik.sk | OUR MEDIA SR | 263 774 | +17,1% | – |
2 | – | strategie.sk | MAFRA Slovakia | 74 336 | +19,6% | –54,5% |
3 | – | omediach.com | Miramedia | 50 213 | –2,5% | –48,1% |
4 | – | trend.sk/Mediálne | News And Media Holding | 33 035 | +33,9% | –33,0% |
Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor
Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.