Televízia Markíza, rádio Expres, denník Nový Čas alebo týždenník Plus 7 dní si dlhodobo držia pozíciu najobľúbenejších slovenských médií. Ako najpreferovanejšie ich označilo najviac Slovákov a Sloveniek aj v poslednom národnom prieskume médií a životného štýlu spoločnosti Median SK.
Čítajte aj Najhoršie z najhorších vianočných filmov, ktoré aj tak milujemeTelevíziu sleduje viac ako dve tretiny ľudí
Každý deň si zapne niektorú z ponuky televíznych staníc viac ako tri milióny divákov, čo predstavuje sumárnu sledovanosť 73 %. Najsledovanejšou je televízia Markíza, ktorú preferuje 34 % divákov, nasleduje televízia Joj s 27 % a tretia je verejnoprávna Jednotka RTVS, ktorá dosiahla sledovanosť 24 %.Rádio počúva viac ako polovica ľudí
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 51 % populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 %, nasleduje Rádio Slovensko so 14 % a prvú trojku uzatvára Fun rádio s počúvanosťou 10 %. Rádiá Vlna a Európa 2 a dosiahli počúvanosť 7 % a Rádio Melody si zaplo 6 %. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina s počúvanosťou 5 %.Tlač číta necelá tretina populácie
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 27 % opýtaných v parametri „čítal som posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 % opýtaných.
Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 12 %. Nasledujú denníky Plus jeden deň (6 %), Pravda a Sme (po 5 %). Denník Šport má podiel 4 %, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli 3 %.Posledné vydanie nejakého týždenníka si aspoň prelistovalo 28 % opýtaných. Pri dvojtýždenníkoch predstavuje čítanosť 13 %.
Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (5 %). Štvorpercentnú čítanosť má týždenník Život. O jedno percento menej obyvateľov Slovenska číta Báječnú ženu a Nový Čas Nedeľa, dve percentá si prečíta Eurotelevíziu, Nový Čas pre ženy a Slovenku.O prieskume: Národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index ®) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Výsledky aktuálneho prieskumu boli zbierané v termíne od 28.3.2022 do 11.9.2022 na vzorke 4 105 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14–79 rokov.