
Streamovací gigant Netflix zavádza od 3. novembra lacnejšie predplatné s reklamou. Bude k dispozícii v 12 krajinách, Slovensko zatiaľ medzi nimi nie je. Netflix to uviedol vo svojom oznámení. Model predplatného spolufinancovaný reklamou bude spustený v Austrálii, Brazílii, Kanade, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Japonsku, Kórei, Mexiku, Španielsku, Británii a doma v Spojených štátoch.
Nový model nemá žiadny vplyv na pôvodné predplatné. „Základné predplatné s reklamou dopĺňa naše existujúce základné, štandardné a prémiové predplatné bez reklám,“ uviedol manažér Netflixu Greg Peters. Napríklad v Nemecku stojí základné predplatné 7,99 eura mesačne, predplatné s reklamou firma ponúka za 4,99 eura. Reklamy budú dlhé 15 alebo 30 sekúnd a budú sa prehrávať počas seriálov a filmov alebo pred nimi. Na hodinu v priemere pripadne štyri až päť minút reklamy.
Obmedzený počet filmov a seriálov
Z licenčných dôvodov bude v rámci tohto predplatného k dispozícii obmedzený počet filmov a seriálov, „ale my na tom pracujeme“, uviedol Netflix. Predplatné s reklamou tiež neumožňuje sťahovanie, môže sa však kedykoľvek zmeniť alebo zrušiť.

Netflix reaguje na rastúci počet konkurentov na streamovacom trhu v čase, keď už zákazníci nechcú za internetové televízie toľko míňať. Predpokladá, že takto o rok bude mať paušál s reklamou 40 miliónov unikátnych divákov. Do konca tohto roka by ich malo byť 4,4 milióna, z toho 1,1 milióna v USA.
Ostatné streamovacie služby vrátane Disney+, HBO Max či Hulu už lacnejšie predplatné podporované reklamami majú alebo ich čoskoro ponúknu. Konkurenčná služba Disney+, ich do ponuky pridá začiatkom decembra.

Manažéri Netflixu sa roky stavali proti zavedeniu reklám. Zmenu názoru ohlásili v apríli, keď firma šokovala akciové trhy oznámením, že v prvom štvrťroku stratila predplatiteľov a predpovedala, že o ďalších ešte príde. Na konci druhého kvartálu mal Netflix takmer 221 miliónov predplatiteľov, v treťom kvartáli počíta s ich nárastom o jeden milión. Konkurenčná služba Disney+ v druhom kvartáli zvýšila počet predplatiteľov o 144 miliónov a spoločne s Hulu a ESPN+ tak mala celkovo 221,1 predplatiteľov, čím predbehla Netflix.