Pri tvorbe reklamy použili zábery z fotobanky, na záberoch však nie je Slovensko, ale Rusko. Minulý týždeň sa hovorilo aj o reklame, ktorú spustilo MIRRI SR. Kampaň medzičasom stiahli, ministerstvo tvrdí, že šlo o chybu dodávateľa vizuálu reklamy. Nepovedali, kto ním je.
Upozornil na to Andrej Kmeťo z kreatívneho štúdia IDEAS & INNOVATIONS, ktorý v minulosti mal na starosti kampane a propagáciu projektov na MIRRI SR. „Teším sa, že po dlhom čase je vonku kampaň Programu Slovensko. Ide o komunikáciu výhod, ktoré má naša krajina vďaka 13 miliardám z eurofondov na roky 2021–27. Som absolútny fanúšik hovorenia o pozitívach, ktoré z toho máme! 4 spoty hovoria o Slovensku ako o krásnej krajine na život. No až tak to nevyšlo. Ako mali u Mečiara bilbordy "Krajina nášho srdca“ so Švajčiarskom a dorobeným Kriváňom, tak majú u Rašiho „Krajinu, kde sa staráme o regióny“ so zábermi z Ruska," píše na sociálnej sieti LinkedIn.
„Ale hovoriť o Slovensku vo veľkej mediálnej kampani a používať footage zábery znamená dávať si obrovský pozor, odkiaľ tie zábery sú. Tento spot fakt nevyšiel, lebo namiesto slovenského regiónu je záber z Ruska. O niektorých ďalších pochybujem tiež. V porovnaní s budgetom kampane to je žiaľ amatérčina,“ píše odborník.
Ministerstvo neskôr zareagovalo. „O každej dobrej kampani sa hovorí a ani táto nie je výnimkou. V jednom zo štyroch spotov dodávateľská agentúra použila záber z fotobanky, ktorý mohol vzniknúť mimo Slovenska, čím porušila zadanie. Preto sme tento spot z kampane stiahli a agentúra ho musí prepracovať. Zároveň ďakujeme bývalému zamestnancovi, že nás na záber nepochádzajúci zo Slovenska upozornil.“