Spoločnosť Jeronimo Martins Slovensko je prevádzkovateľom sietí poľského obchodného reťazca Biedronka a poľských drogérií Hebe, ktoré by mali začať pôsobiť na slovenskom trhu koncom tohto roka. Analytici už dlhodobo hovoria, že príchod nového reťazca by vyostril cenovú konkurenciu a znížil by ceny potravín lepšie ako ktorékoľvek opatrenie vlády.
Biedronka je najväčším zamestnávateľom v Poľsku, kde pôsobí už 29 rokov. Zamestnáva vyše 80-tisíc ľudí a prevádzkuje viac ako 3 500 predajní v 1 100 mestách. Na Slovensku v súčasnosti vykonáva nábor zamestnancov, pričom ponuky práce zverejnila na internetových pracovných portáloch.
Čítajte aj Hľadanie najlepšieho slovenského seriálu pokračuje: Diváci to poriadne zrátali JojkeSprávy o plánoch spoločnosti vstúpiť na slovenský trh sa objavili už v marci minulého roka, koncom ktorého ich potvrdila aj finančná riaditeľka firmy Jerónimo Martins Ana Luisa Virginia.
„Rok 2024 bude zároveň rokom, v ktorom Biedronka odštartuje svoju internacionalizáciu a otvorí prvé predajne na Slovensku,“ priblížila materská spoločnosť Jerónimo Martins vo výročnej správe. V tej sa ďalej uvádza, že v tomto roku je rast na slovenskom a českom trhu hlavnou prioritou.
Tento mesiac už Biedronka obsadila podľa informácií zverejnených na sociálnej sieti LinkedIn pracovnú pozíciu marketingového riaditeľa pre slovenský trh Miroslav Verner, ktorý predtým vykonával túto funkciu pre sieť obchodov Tesco a Lidl.
Čítajte aj Slovenské kiná prilákali milióny divákov: Domáca komédia prevalcovala Dunu a ďalšie zahraničné trhákyPodobný postup ako v Česku
Drogéria Hebe v súčasnosti funguje na Slovensku prostredníctvom internetového obchodu, čím sa snaží preniknúť na náš trh pred otvorením kamenných predajní. Podobný postup využila spoločnosť aj v susednej Českej republike, kde aktuálne fungujú dve kamenné predajne.
Firma Jeronimo Martins Slovensko je etablovaná na našom trhu od augusta minulého roka. V predchádzajúcom účtovnom období vykázala stratu vo výške takmer 1,5 milióna eur. Vykázanú stratu tvorili predovšetkým náklady na zamestnancov v objeme približne 60 % celkových nákladov. Tržby spoločnosti za účtovné obdobie minulého roka boli nulové, v prevádzke vlani nebola žiadna fungujúca pobočka obchodov.