Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Instagram testuje novú funkciu. Medzi používateľmi už vyvolala vlnu nevôle

Používatelia Instagramu si budú musieť zvyknúť na novinku.

12.06.2024 00:00
Instagram Foto:
debata

Meta, materská spoločnosť Instagramu, začala testovať novú funkciu, ktorá používateľov núti sledovať reklamy bez možnosti preskočenia.

Používatelia Instagramu majú v súčasnosti možnosť preskočiť reklamy v hlavných kanáloch Novinky, Príbehy a Reels. Novotestovaná funkcia „reklamná prestávka“ podľa používateľov preskočenie reklamy znemožňuje. Dokazujú to zdieľané obrázky, podľa ktorých majú opäť možnosť posúvať sa ďalej až pri nulovom časovom odpočte.

„Niekedy si budete musieť pozrieť reklamu, aby ste mohli pokračovať v prehliadaní,“ uvádza text, ktorý sa zobrazí po stlačení tlačidla s ďalšími informáciami.

Král na ťahu, Attila Végh, Karlos Vémola Čítajte aj Prieskum: Influenceri riskujú stratu fanúšikov. Podpora politikov sa v ich prípade nestretáva so sympatiami

Instagram pre BBC potvrdil testovanie novej funkcie. „Vždy hľadáme formáty pridávajúce hodnotu pre zadávateľov reklamy,“ uvádza s tým, že ďalšie informácie poskytne, ak testovanie vyústi do trvalej zmeny formátu.

Zmena medzi používateľmi vyvolala vlnu nevôle. Niektorí ju označili za „agresívny ťah, ktorým sa Meta snaží z reklamy vytrieskať viac peňazí“, iní zvažujú bojkot.

Nepreskočiteľné reklamy sú najznámejšie zo služby YouTube. Používateľom bez prémiového predplatného sa prehrávajú 15 až 30-sekundové reklamy a ponúka tiež možnosť kratších šesťsekundových reklám. Množstvo používateľov preto začalo používať rôzne spôsoby blokovania reklám. Google ako materská spoločnosť YouTube sa to snaží znemožniť.

Tik Tok Rules USA zákaz zákona Čítajte aj Uprednostňujete TikTok alebo Instagram? Čínska aplikácia prichádza s novinkou, ktorá môže všetko zmeniť

Výskum dokazuje, že nútené sledovanie reklám nemusí priniesť zlepšenie štatistík a môže mať opačný efekt. Štúdia z roku 2021 uvádza, že u používateľov sociálnych sietí vyvolávajú najväčší odpor invazívne reklamy narúšajúce ich pozornosť. Odpor sa mení na podráždenie a následne spôsobuje aktívne vyhýbanie sa propagovanému tovaru alebo službe.

Podobný trend potvrdzuje aj štúdia sociálnej siete TikTok z januára. Možnosť preskočiť reklamu by údajne zvýšila záujem o reklamu u viac než 70 percent jej účastníkov.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Instagram #Meta Platforms