Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Koniec ťažkého obdobia? Nákupným centrám sa opäť darí, ľuďom rastie chuť nakupovať

Nákupným centrám prudko stúpa návštevnosť aj tržby.

30.05.2023 06:00
Eurovea Foto:
Nákupná pasáž v obchodnom centre Eurovea.
debata (2)
heriban, červené pásky, Čítajte aj Konšpirátori sa nezastavia pred ničím: Heriban zomrel kvôli očkovaniu. Je to úchylné, hovorí polícia

Rovnako ako iné segmenty podnikania si aj maloobchodný sektor prešiel ťažkým obdobím, ktoré podčiarkovala nielen pandémia nového koronavírusu, ale aj energetická kríza či geopolitická situácia. Jeho výkonnosť však rástla už v závere roku 2022 a rovnako to bolo aj v 1. štvrťroku 2023.

Medziročne sa zaznamenal voči začiatku roka 2022 až 17-percentý nárast tržieb. Počet návštevníkov medziročne vzrástol o 19 %. Vyplýva to z najnovších kvartálnych meraní globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE.

and just like that, ako to bolo ďalej, Čítajte aj Toto bude veľký letný seriálový návrat: Najobľúbenejšie Newyorčanky poznajú dátum premiéry

„V prvom kvartáli tohto roku sa v slovenských regiónoch ukončila dostavba viacerých menších retail parkov. Najočakávanejším projektom je však tento rok jednoznačne bratislavská Eurovea 2, ktorá zákazníkom prináša až 25-tisíc m2 novej maloobchodnej plochy. Hlavným nájomcom je pilotná prevádzka známej írskej značky Primark na Slovensku, ktorá svoje brány otvorila v máji,“ uviedol Tomáš Lörincz, riaditeľ oddelenia prenájmu obchodných priestorov v CBRE Slovensko.

nakupovanie Čítajte aj Bratislavčanom rastie chuť nakupovať. Prekvapivo je napriek zdražovaniu najväčšia za posledný rok

Svoje priestory rozširuje aj bratislavské obchodné centrum Aupark v Petržalke. Zväčšiť by sa malo o 10-tisíc m2. Stavebné práce začali v marci s predpokladaným ukončením v závere budúceho roka. V rozšírenom centre pribudnú tri exkluzívne obchodné jednotky.

V rámci regiónov Slovenska zase podľa neho dominuje výstavba retailových parkov. „Tie prinášajú známe značky bližšie k spotrebiteľovi a sú u zákazníkov stále obľúbené z dôvodu praktickosti nakupovania či veľkého množstva voľných parkovacích miest,“ upozornil Lörincz.

predvolebná kampaň, Igor Matovič Čítajte aj Predvolebná kampaň sa naplno rozbieha. Najviac investoval Matovič, kúpil takmer tretinu bilbordov

Modernizáciou prechádzajú staré priestory zaniknutého obchodného reťazca Hypernova, ktoré sa premieňajú na novodobé retailové parky. V expanzii naprieč Slovenskom pokračuje aj holandský reťazec s lacným tovarom Action.

Výška nájomného sa v 1. kvartáli 2023 zvýšila o približne 5 %, a to nielen v prípade nákupných centier, ale aj retail parkov. Najväčší vplyv na tento rast však mala indexácia, vyplývajúca z nájomných zmlúv, dodal Lörincz.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #obchodné reťazce #nákupné centrá