Hoci sa oficiálna volebná kampaň začne až o niekoľko dní, na bilbordoch aj v online prostredí prebieha už mesiace. Uplynulý mesiac najviac investovalo do reklamy na Facebooku hnutie OĽaNO Igora Matoviča. A najnovšie dáta o predvolebných bilbordoch, ktoré pre Transparency International Slovensko (TIS) pripravila agentúra Kantar Slovakia, ukazujú, že Matovičova kampaň bola najväčšia i v počte bilbordov.
Čítajte aj Jojka využila zaváhanie Markízy: Slováci môžu dostať novú televíziu, ktorá dlhodobo chýbalaZ 2100 vonkajších reklamných plôch s politickou reklamou v marci a apríli patrilo OĽaNO až 605, podľa odhadu agentúry v hodnote 150-tisíc eur. „OĽaNO si v predkampani síce založilo transparentný účet, no zatiaľ ho nepoužíva. Ich kampaň tak možno skontrolovať len spôsobom zvonka, ako sa o to snažíme my v Transparency,“ uvádza TIS na sociálnej sieti.
Sily by sa mohli vyrovnať tento mesiac, kedy sa s Demokratmi spojil podnikateľ Ján Šubák, zakladateľ novovzniknutej strany Dobrý deň Slovensko. Hoci strana ešte nemá registráciu, spustila veľkú kampaň na zviditeľnenie značky. Obsadila až 322 reklamných plôch, ktoré má predplatené aj na máj. Dáta o nich bude mať Kantar k dispozícii v júni.
Nová strana Demokrati expremiéra Eduarda Hegera si doposiaľ mohla dovoliť len menšiu kampaň. Mali polovičné množstvo bilbordov ako hnutie OĽaNO, podľa údajov Kantaru obsadili 300 reklamných plôch. O pár kusov menej (296) má strana SaS. Strana SNS Andreja Danka sa propaguje na 150 bilbordoch, Republika na 139 a Progresívne Slovensko zatiaľ na 52 bilbordoch.
Celkové výdavky strán (v cenníkových cenách) na bilbordy dosiahli minimálne 680-tisíc eur za marec a apríl. „V skutočnosti boli vyššie, keďže dáta Kantaru nepokrývajú celý reklamný trh kvôli neochote niektorých bilbordových spoločností informovať o predanej politickej reklame. Jeden z najväčších hráčov – spoločnosť Bigmedia prezradil svojich klientov iba pri časti reklamy, v jarnom sumáre tak Kantaru ostalo 238 neidentifikovaných bilbordov,“ uzatvára TIS.