
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí posudzovala sťažnosti spotrebiteľov na sedem reklám. Dospela k rozhodnutiu, že etický kódex bol porušený iba v jednom prípade.
Oprávnená sťažnosť sa týkala článku na webe startitup.sk s názvom „Slováci veria absurdným mýtom“. Podľa sťažovateľa išlo o jasnú propagáciu produktov Slovenskej sporiteľne, pričom nikde nebolo uvedené, že je to reklama alebo platená spolupráca, čím sa dostal do omylu. Komisia po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená.

Článok o investovaní, ktorý je reklamou Slovenskej sporiteľne, portál označil ako sponzorovaný obsah len ikonku rúk v úvode článku. Po prejdení alebo kliknutí na ikonku sa čitateľovi zobrazí text v znení: „Sponzorovaný obsah Slovenskej sporiteľne“. Arbitrážna komisia však uvedené označenie nepovažuje za dostatočné na odlíšeniu redakčného obsahu od komerčného.
„Priemerný spotrebiteľ si takúto formu označenia nemusí všimnúť, resp. na to, aby mu bola táto informácia explicitne zobrazená, musí na označenie prejsť alebo kliknúť. Šíriteľom zvolený symbol zároveň nie je automaticky známy ako forma označenia reklamy, keďže v tomto prípade nejde ani o všeobecne zaužívanú formu označenia komerčného obsahu,“ uviedla komisia s tým, že zadávateľ si môže označiť komerčný obsah vlastným symbolom. Označenie by však malo byť pre čitateľa dostatočne zrejmé, viditeľné a rozpoznateľné, aby nemusel vynaložiť dodatočnú aktivitu na to, aby sa k označeniu reklamy dostal.

Neopodstatnené sťažnosti na reklamu v televízii
Ďalšie sťažnosti komisia neuznala ako opodstatnené. Medzi nimi bol aj podnet týkajúci sa televízneho spotu „Jednotka čerstvosti“ spoločnosti Lidl, kde sťažovateľ uviedol, že reklama je urážlivá a na Slovensku sa žiadna stará mama nespráva tak nemorálne.
V televíznom spote Slovenskej sporiteľne „Ste odvážnejší, ako si myslíte“ podľa sťažovateľa vyzerá monštrum naháňajúce chlapca strašidelne a hororovo, a reklama nie je vhodná pre maloleté deti.
V televíznom spote operátora Orange s názvom „Najlepšia sieť“ sťažovateľ poukázal na scénu, keď zamestnanec nechce hovoriť so šéfom a predstiera výpadok internetového pripojenia. Správanie zobrazené v reklame považuje za neetické a „hulvátske“, a pre deti predstavuje nesprávny vzor komunikácie.
Televízny spot „Mali ešte žiť“, ktorý komunikuje petičnú iniciatívu Pozostalí za spravodlivosť, podľa sťažovateľa prezentuje klamlivé fakty a nepriamo obviňuje aktuálne vedenie štátu zo smrti 20-tisíc ľudí, ktorí zomreli na covid-19. Komisia sa s jeho názorom na pravdivosť tvrdení v reklame nestotožnila z dôvodu, že odkazuje na oficiálne zverejnenú odbornú štúdiu a závery z nej vyplývajúce.
Komisia ako neopodstatnené uznala tiež sťažnosti na internetový banner „Single dievčatá z okolia“ pre IntermaxGroup AG a e-mailovú reklamu „Meranie zraku zdarma“ firmy Grandoptical Slovakia. Všetky sťažnosti a prijaté závery komisie s odôvodneniami sú zverejnené na webe Rady pre reklamu.