Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Z množstva streamovacích služieb sme frustrovaní. Niečo zaujímavé na sledovanie musíme hľadať pridlho

Z medzinárodnej štúdie vyplýva, že tento pocit majú takmer tri štvrtiny ľudí.

28.03.2023 06:00
streamovacie služby, televízor, ovládač Foto:
Ilustračné foto.
debata (2)

Otravuje vás prehľadávanie obsahu streamovacích platforiem? Zaberá vám hľadanie niečoho zaujímavého na sledovanie príliš veľa času? Nie ste sami, tento pocit má takmer tri štvrtiny ľudí. Vyplýva to zo štúdie s názvom „Reinvent for Growth“ spoločnosti Accenture, ktorá prináša názor 6000 respondentov z desiatich krajín sveta.

kino Čítajte aj Inflácia a nárast cien energií zasiahla aj kiná. Budú sa ešte zvyšovať ceny vstupeniek?

Prostredie zábavného priemyslu sa v posledných rokoch prudko zmenilo. Skokový nárast zmien zažilo najmä v posledných dvoch rokoch počas celosvetovej pandémie, ktorá významne zmenila spotrebiteľské návyky. Nastal rozmach streamovacích služieb, ktoré priniesli do obývačiek omnoho širší výber možnosti zábavy a trávenia voľného času. Lenže enormný pretlak rôznych platforiem uchádzajúcich sa o pozornosť zároveň zvýšil tlak používateľov, ktorí dávajú najavo, že tieto služby potrebujú novú koncepciu.

Diváci nechcú tráviť množstvo času hľadaním obsahu alebo prezeraním viacerých obrazoviek a aplikácií, aby našli to, čo si chcú pozrieť. Podľa štúdie takmer traja zo štyroch pociťujú frustráciu z toho, že konečne našli niečo na pozeranie. Takmer štvrtina používateľov tvrdí, že nájdenie niečoho zaujímavého im trvá viac ako 10 minút a viac ako polovica je jednoducho ohromená množstvom ponuky, z ktorej si môže vyberať. Až osem z desiatich by malo záujem o jedinú službu, ktorá by zachytila a zdieľala všetky ich základné informácie spolu s preferenciami obsahu.

  • 72 % ľudí je frustrovaných z hľadania niečoho zaujímavého na sledovanie,
  • 55 % ľudí sa cíti byť zahltenými množstvom streamovacích služeb, z ktorých si môže vyberať,
  • 26 % strávi viac ako 10 minút hľadaním dostatočne zaujímavého obsahu na sledovanie,
  • 44 % zaťažuje prepínanie medzi rôznymi aplikáciami s rozdielnym servisom,
  • 86 % by uvítalo jednu jednoduchú aplikáciu, ktorá by poskytovala viacero potrebných služieb na jednej platforme a takmer polovica z nich (41 %) by bola ochotná za ňu aj platiť.

Konkurencia je neúprosná

Prechod na streamovanie úplne zmenil mediálne paradigmy a pre tradičné mediálne spoločnosti bol síce náročným, ale nevyhnutným krokom. Na Slovensku významne investovala do obsahu svojej streamovacej služby Voyo televízia Markíza a pred rokom spustila videoslužbu JOJ Play aj Jojka. Lenže medzitým k Netflixu a HBO Max pribudli Disney+ či SkyShowtime, a stále je to skôr začiatok cesty než jej koniec.

Streamovanie totiž prináša spoločnostiam veľké finančné náklady na tvorbu obsahu, ktoré sa zatiaľ nepremietajú do výnosov tak, ako si plánovali. Rastúce príjmy s predplatného pokryli výdavky na obsah len čiastočne. Peňaženky používateľov sa navyše dostali pod pod tlak inflácie a neistoty v ekonomike, a dobrovoľné výdavky na zábavu, a obzvlášť streamovacie služby, sa škrtajú medzi prvými.

V štúdii uviedlo až 39 % ľudí, že znížia svoje výdavky na streamovacie služby a len 18 % očakáva, že ich zvýšia. Predplatné pri minimálne jednom subjekte z veľkej päťky streamovacích služieb zrušilo za posledných 12 mesiacov až 35 % predplatiteľov a 26 % hovorí, že plánuje zrušiť jedno alebo viac služieb v nasledujúcich 12 mesiacoch. Oproti tomu len 18 % dotazovaných predpokladá, že na tieto služby vynaloží viac peňazí než v minulosti. A to sú alarmujúce čísla.

v lete ti poviem ako sa mám, evita, Čítajte aj Veľká noc na Markíze: Stopka pre ženícha, premiéra novej evitovky, ale aj Let's Dance

Najdôležitejšie je zaujať pozornosť

Okrem stanovenia finančných limitov na to, koľko a za aký obsah chcú spotrebitelia platiť, existuje aj ďalšia premenná, ktorú musia prerozdeliť, a tou je ich pozornosť. Diváci v širokej ponuke stratili chuť hľadať „všetko, čo môžeš zjesť“. Namiesto toho sa snažia robiť konkrétnejšie rozhodnutia a platiť len za to, čo chcú a kedy to chcú. Lenže na tomto poli je ešte väčšia konkurencia.

Tradičným filmom, ale aj kratším pol hodinovým epizódam sitkomov konkurujú množstvo hier, sociálnych videí či fitness tutoriálov. A čas, ktorý im diváci venujú, rastie rýchlejšie ako čas, ktorý strávia pri tradičnom videu.

Viac ako polovica (53 %) opýtaných trávi viac času na platformách sociálnych videí ako je TikTok. Používatelia chcú sledovať relevantné a súvisiace sociálne médiá (47 %), alebo obsah vytvorený priamo používateľmi (38 %). A chceli by mať prístup k podobnému obsahu priamo cez aplikáciu, ktorú použili na pozeranie videa.

Foto: Accenture
Accenture

Jedna superplatforma na všetko

Všetky tieto zmeny v postojoch a preferenciách poukazujú na potrebu vzniku zábavnej superplatformy, ktorá by ponúkala jeden ekosystém so širokým spektrom možností, ako si obsah užiť, a zároveň by sa jednoducho ovládala. Podľa štúdie by o takúto aplikáciu malo záujem až osem z desiatich (86 %) používateľov a z nich až 41 % by bolo ochotných za ňu aj platiť.

Väčšina respondentov by tiež ocenila možnosť prístupu k ďalším službám priamo z ich bežnej domovskej stránky streamovania: 70 % pre hudbu, 63 % pre prehliadanie webu, 62 % pre elektronický obchod a 60 % pre spojenie s rodinou a priateľmi.

Ak chcú streamovacie spoločnosti hrať v týchto ekosystémoch dôležitú úlohu, musia sa rýchlo prispôsobiť. Prežiť v tomto prostredí nie je jednoduché a uspeje len ten, kto sa dokáže na nové podmienky rýchlo adaptovať.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #streamovacie služby