Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Toto sú najobľúbenejšie značky na Slovensku. Na čele je Martinus, do top desiatky sa dostal aj Dráčik

Spoznajte najobľúbenejšie značky slovenských zákazníkov za rok 2022.

22.03.2023 13:30
nakupovanie Foto:
Ilustračné foto.
debata

Spoločnosť KPMG prináša už po šiestykrát prieskum zákazníckej skúsenosti CX (customer experience). Zúčastnilo viac ho ako 2 500 respondentov, ktorí hodnotili 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu. Výsledkom je rebríček najobľúbenejších značiek zákazníkov na Slovensku za rok 2022.

geissenovci, Čítajte aj Geissenovci opäť mieria na Slovensko: Jojka chystá pre divákov veľké prekvapenie

Víťazom prieskumu sa piatykrát stalo kníhkupectvo Martinus, ktoré si od roku 2017, kedy sa stalo prvý raz víťazom, drží stabilne najvyššie hodnotenie zákazníckej skúsenosti. Je najväčším internetovým kníhkupectvo na Slovensku, nielen v počte predaných kníh a návštevnosti, ale aj v počte dostupných titulov.

Za ním skončila sieť lekární Dr.Max, ktorá vznikla v roku 2006 a v súčasnosti patrí medzi lídrov na trhu lekární na Slovensku. V prieskume zákazníckej skúsenosti sa objavila druhýkrát, kde si po minuloročnom debute (10. miesto) rok ešte vylepšila svoje hodnotenie a obsadila 2. miesto.

Primark Čítajte aj Otvorenie prvého Primarku na Slovensku sa blíži. Hľadá zamestnancov aj brigádnikov, ponúka im zľavy na nákupy

Tretie miesto si obhájil reťazec dm drogerie markt, ktorý pravidelne pripomína svojim zákazníkom, že sa o seba treba starať v tom najlepšom zmysle slova. Okrem klasickej kozmetiky a drogérie v posledných rokoch rozšíril svoj sortiment o výrobky ohľaduplné k životnému prostrediu.

O desať priečok vyššie – na 4. miesto – sa prebojoval Spotify a rovnako si polepšil aj Netflix, ktorý sa umiestnil na 7. mieste. Do prvej desiatky – na 8. miesto – sa dostala aj sieť hračkárstiev Dráčik, ktorá sa pravidelne objavuje na horných priečkach už od roku 2018. Desiatku najobľúbenejších značiek na Slovensku uzatvára nováčik v top desiatke – online lekáreň Pilulka.sk.

TOP 10 najobľúbenejších značiek na Slovensku:
Foto: KPMG
prieskum KPMG
Najobľúbenejšie značky na Slovensku v jednotlivých kategóriách:
Foto: KPMG
prieskum KPMG
Najobľúbenejšie značky na Slovensku na 11. – 50. mieste:

O prieskume

Prieskumu zákazníckej skúsenosti CX (customer experience) spoločnosti KPMG sa zúčastnilo viac ako 2 500 zákazníckych respondentov, ktorí poskytli viac ako 26 000 odpovedí. Do prieskumu bolo zaradených 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu.

KPMG realizovala prieskum šiesty rok po sebe. Opäť potvrdil, že ženy hodnotia zákaznícku skúsenosť pozitívnejšie ako muži. Ostatné demografické charakteristiky ako vek alebo miesto bydliska majú menší vplyv na hodnotenie zákazníckej skúsenosti. Vo všeobecnosti sú značky celkovo najlepšie hodnotené zákazníkmi v Trnavskom kraji. Zákazníci v najmladšej vekovej kategórii 18 až 24 rokov zvyčajne hodnotili značky lepšie ako ostatné vekové kategórie. Najhoršie hodnotenie v rámci vekových skupín udelili zákazníci zo Žilinského kraja vo vekovej skupine 45 až 54 rokov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #KPMG