
Americký T-Mobile oznámil minulý týždeň akvizíciu skupiny Ka’ena Corporation, do ktorej spadajú značky Plum, Ultra Mobile a Mint Mobile. Práve v posledne menovanom lacnom virtuálnom operátorovi vlastní holywoodsky herec Ryan Reynolds štvrtinový podiel. Podľa časopisu Forbes všetky tri značky T-Mobile kúpil až za 1,35 miliardy dolárov v kombinácii 39 % hotovosti a 61 % akcií. Reynolds tak na obchode môže zarobiť takmer 338 miliónov dolárov. Uzavretie transakcie sa očakáva koncom tohto roka.
T-Mobile akvizíciu oznámil v tlačovej správe a prostredníctvom videa, v ktorom účinkuje Ryan Reynolds, ktorý je spolumajiteľom a tvárou značky Mint Mobile, a šéf amerického T-Mobile Mike Sievert. Spoločne uistili, že lacný operátor si zachová výhodné ceny, ktoré začínajú na 15 dolároch mesačne za neobmedzené hovory, SMS a 4 GB dát. Reynolds, ktorý sa na reklamách značky podieľal a aj v nich hral, „bude pokračovať vo svojej kreatívnej úlohe“. Na konci videa, ktoré produkovala hercova reklamná agentúra Maximum Effort, objíme herec šéfa T-Mobile so zvolaním: „Teší ma, že mám nového otca!“
Operátor Mint Mobile si popularitu získal aj vďaka kampaniam, ktoré vytvárala hercova reklamná agentúra Maxximum Effort. V jednej z nich napríklad využila neúspešný Reynoldsov film Nepriestrelný plán z roku 2004. Pointou kampane bolo, že „nepriestrelný plán“ nevyšiel a firma sa radšej sústredí na to, čo vie robiť – byť lacným operátorom.
Začalo sa to Deadpoolom
Marketingom sa začal pôvodom kanadský herec zaoberať pri komiksovom superhrdinovi Deadpoolovi, o ktorého filmovú podobu sa snažil 11 rokov. Keď sa mu napokon podarilo presvedčiť štúdio 20th Century Fox, dostal k dispozícii nezvykle nízky rozpočet 58 miliónov dolárov na nakrúcanie aj marketing.

Reynolds si vo filme zahral hlavnú úlohu, podieľal sa na scenári, bol producentom a pustil sa aj do marketingu. Pre nízky rozpočet zredukoval propagáciu filmu len na hlavného hrdinu a jeho svojrázny zmysel pre humor. Ten má aj Reynolds, ktorého sleduje na Instagrame 48 miliónov, na Facebooku 21 miliónov a na Twitteri 21,2 milióna ľudí.
Deadpool prišiel do kín v roku 2016 a na tržbách z predaja vstupeniek zarobil 783 miliónov dolárov, rovnako úspešné bolo aj pokračovanie o dva roky neskôr. V súčasnosti sa už pripravuje jeho tretie pokračovanie. Reynolds je podpísaný aj pod marketingom svojich ďalších filmov The Adam Project a Free Guy.


Agentúru Maxximum Effort už od Reynoldsa kúpila spoločnosť MNTN, ale herec sa v nej naďalej podieľa na marketingu. Abmasádorom zostal aj vo svojej ďalšej značke – Aviation Gin, ktorú predal v roku 2020 skupine Diageo za 610 miliónov dolárov.
Reynolds má na konte viacero ocenení za inovatívny marketing. „Myslím, že musíte mať schopnosť alebo ochotu nebrať sa príliš vážne a perfekcionisticky. Musíte byť v pohode s tým, že spolu so svojimi triumfmi ukazujete aj svoje chyby,“ priblížil svoj prístup. „Pracoval som na filmoch s rozpočtom 150 miliónov aj 10 miliónov a problémy sú vždy rovnaké – nikdy nie je dostatok času ani peňazí,“ zhodnotil.