Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Ryan Reynolds je reklamný mág. Svoju značku Mint predáva za stovky miliónov

Lacný operátor Mint uspel aj vďaka zábavným kampaniam hollywoodskeho herca. Teraz je súčasťou akvizície za viac než 1,3 miliardy dolárov.

20.03.2023 06:00
Ryan Reynolds Foto: ,
Herec Ryan Reynolds na cenách People's Choice Awards 2022.
debata
lets dance, Čítajte aj Markíza nekompromisne valcuje s Let's Dance: Jarná ťažisková šou v najlepšej forme

Americký T-Mobile oznámil minulý týždeň akvizíciu skupiny Ka’ena Corporation, do ktorej spadajú značky Plum, Ultra Mobile a Mint Mobile. Práve v posledne menovanom lacnom virtuálnom operátorovi vlastní holywoodsky herec Ryan Reynolds štvrtinový podiel. Podľa časopisu Forbes všetky tri značky T-Mobile kúpil až za 1,35 miliardy dolárov v kombinácii 39 % hotovosti a 61 % akcií. Reynolds tak na obchode môže zarobiť takmer 338 miliónov dolárov. Uzavretie transakcie sa očakáva koncom tohto roka.

T-Mobile akvizíciu oznámil v tlačovej správe a prostredníctvom videa, v ktorom účinkuje Ryan Reynolds, ktorý je spolumajiteľom a tvárou značky Mint Mobile, a šéf amerického T-Mobile Mike Sievert. Spoločne uistili, že lacný operátor si zachová výhodné ceny, ktoré začínajú na 15 dolároch mesačne za neobmedzené hovory, SMS a 4 GB dát. Reynolds, ktorý sa na reklamách značky podieľal a aj v nich hral, „bude pokračovať vo svojej kreatívnej úlohe“. Na konci videa, ktoré produkovala hercova reklamná agentúra Maximum Effort, objíme herec šéfa T-Mobile so zvolaním: „Teší ma, že mám nového otca!“

Operátor Mint Mobile si popularitu získal aj vďaka kampaniam, ktoré vytvárala hercova reklamná agentúra Maxximum Effort. V jednej z nich napríklad využila neúspešný Reynoldsov film Nepriestrelný plán z roku 2004. Pointou kampane bolo, že „nepriestrelný plán“ nevyšiel a firma sa radšej sústredí na to, čo vie robiť – byť lacným operátorom.

Začalo sa to Deadpoolom

Marketingom sa začal pôvodom kanadský herec zaoberať pri komiksovom superhrdinovi Deadpoolovi, o ktorého filmovú podobu sa snažil 11 rokov. Keď sa mu napokon podarilo presvedčiť štúdio 20th Century Fox, dostal k dispozícii nezvykle nízky rozpočet 58 miliónov dolárov na nakrúcanie aj marketing.

Klamstvo, Čítajte aj Temná miniséria s Maštalírom kraľuje obrazovkám: Sledovanosť však postupne klesá

Reynolds si vo filme zahral hlavnú úlohu, podieľal sa na scenári, bol producentom a pustil sa aj do marketingu. Pre nízky rozpočet zredukoval propagáciu filmu len na hlavného hrdinu a jeho svojrázny zmysel pre humor. Ten má aj Reynolds, ktorého sleduje na Instagrame 48 miliónov, na Facebooku 21 miliónov a na Twitteri 21,2 milióna ľudí.

Deadpool prišiel do kín v roku 2016 a na tržbách z predaja vstupeniek zarobil 783 miliónov dolárov, rovnako úspešné bolo aj pokračovanie o dva roky neskôr. V súčasnosti sa už pripravuje jeho tretie pokračovanie. Reynolds je podpísaný aj pod marketingom svojich ďalších filmov The Adam Project a Free Guy.

the mandalorian, mandalorian, Čítajte aj Marec na Disney+: Dlhoočakávaná nová séria hitu, ale aj zaujímavé filmy!
Ryan Reynolds s manželkou Blake Lively na... Foto: SITA/AP, Evan Agostini
2022 MET Museum Costume Institute Benefit Gala Ryan Reynolds s manželkou Blake Lively na podujatí MET Gala v New Yorku.

Agentúru Maxximum Effort už od Reynoldsa kúpila spoločnosť MNTN, ale herec sa v nej naďalej podieľa na marketingu. Abmasádorom zostal aj vo svojej ďalšej značke – Aviation Gin, ktorú predal v roku 2020 skupine Diageo za 610 miliónov dolárov.

Reynolds má na konte viacero ocenení za inovatívny marketing. „Myslím, že musíte mať schopnosť alebo ochotu nebrať sa príliš vážne a perfekcionisticky. Musíte byť v pohode s tým, že spolu so svojimi triumfmi ukazujete aj svoje chyby,“ priblížil svoj prístup. „Pracoval som na filmoch s rozpočtom 150 miliónov aj 10 miliónov a problémy sú vždy rovnaké – nikdy nie je dostatok času ani peňazí,“ zhodnotil.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #reklamná kampaň #Ryan Reynolds