Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

5 kľúčových trendov v roku 2023: Ako efektívnejšie osloviť a ovplyvniť vaše publikum

Aktuálne aj úplne nové trendy, ktoré menia komunikačné prostredie a budú mať naň zásadný dopad.

19.03.2023 06:00
sociálne siete Foto:
debata
the mandalorian, mandalorian, Čítajte aj Marec na Disney+: Dlhoočakávaná nová séria hitu, ale aj zaujímavé filmy!

To, ako komunikujeme, je neustále sa meniaca veda, ktorú formuje spoločnosť a technológie. Aby firmy uspeli v tomto rýchlo sa meniacom prostredí, musia byť v popredí zmien, ktoré budú definovať, či dokážu osloviť, zaujať a vypočuť si publikum na celom svete. Tu je päť kľúčových poznatkov, ktoré podľa globálnej agentúry Grayling vytvoria komunikačnú výhodu v roku 2023.

„V tejto rozsiahlej analýze sa naši kolegovia v Londýne zamerali na aktuálne, ako aj úplne nové trendy, ktoré menia komunikačné prostredie a budú mať naň v tomto roku zásadný dopad. Ide o päť faktorov, ktoré pozorujeme aj u nás – niektoré viac (napríklad fragmentácia publika alebo potreba efektívnej internej komunikácie) a niektoré k nám prichádzajú len pomaly (napríklad trend umelej inteligencie, o ktorom všetci hovoria, ale v praxi sme ho zatiaľ veľmi nevideli). Týchto päť oblastí však jasne ukazuje, na čo sa budú musieť spoločnosti, ktoré si chcú udržať svoje publikum, v blízkej budúcnosti zamerať,“ hovorí Anna Balíčková, riaditeľka agentúry Grayling pre Českú republiku a Slovensko.

televízor, televízia, ovládač, Čítajte aj Koľko slovenských televízií vznikne? Markíza avizuje novinku: Ako je na tom Jojka?

1. Spojenie s roztriešteným publikom

Publikum sa naďalej fragmentuje a triešti, čím je ešte ťažšie osloviť konkrétne cieľové skupiny cez tradičné komunikačné kanály. Ich zdroje informácií sú také rozmanité a dokonca aj prostredníctvom sociálnych médií alebo agregátorov správ pravdepodobne uvidia obsah, ktorý ich zaujíma. Jednoduché „všeobecné“ demografické údaje už značkám nepostačujú. Potrebujú spracovať pokročilé dáta, aby vytvorili pútavý obsah na zdieľanie, ktorý zodpovedá motiváciám a záujmom ich publika.

2. Digitálny „hyperloop“

Rýchla zmena v technológiách a kultúrnych trendoch výrazne komplikuje dlhodobé plánovanie. Výzva držať krok viedla mnohých autorov k tomu, aby trávili viac času vytváraním obsahu, o ktorom vedia, že s ním bude ich publikum interagovať, namiesto toho, aby sa jednoducho vrhli na ďalší trend. Podobne aj spoločnosti a agentúry sa musia zameriavať na tie nápady, s ktorými sa ľudia dokážu prirodzene stotožniť a takisto by mali byť pripravené rýchlo reagovať na meniace sa trendy a nálady vo verejnosti.

SR SIAF letecké dni otvorenie BAX Čítajte aj Kým sa politici vadia o slovenských Migoch pre Ukrajinu, tak už poslúžili inému účelu: Objavili sa v americkom seriáli

3. Zlepšenie internej komunikácie

Pandémia navždy zmenila pracovné vzťahy. Zamestnancov menej motivuje výška platu a viac dobré pracovné podmienky, benefity a vyznávanie podobných hodnôt. Tento trend kladie značnú zodpovednosť na internú komunikáciu, ktorá sa stala bojiskom o najlepšie talenty na trhu. HR tímy by sa mali zamerať na to, aby vyhovovali širokému spektru potrieb zamestnancov naprieč generáciami.

4. Evolúcia AI

Štvrtý trend sa dotýka enormného pokroku v oblasti umelej inteligencie (AI), ktorej význam rastie aj v oblasti PR a komunikácie, pričom poukazuje na úlohu písacích nástrojov poháňaných umelou inteligenciou, ako je ChatGPT a obrázkových aplikácií, ako je Midjourney. Umelá inteligencia sa bude naďalej učiť a zdokonaľovať, ale výzvou je pochopiť, akú úlohu budú hrať nové nástroje AI v rámci spoločnosti, vyškoliť zamestnancov v tom, ako ich používať, a zároveň si byť vedomí úskalí ich používania, akými je kontrola faktov, otázka autorských práv a plagiátorstva.

5. Post-účelový svet

Analýza sa dotýka aj „post-účelového sveta“, kde si spotrebitelia dávajú pozor na to, aby ich spoločnosti nezavádzali pokiaľ ide o napĺňanie účelu svojho pôsobenia. Pri značkách si dokážu už z diaľky všimnúť rozdiely medzi tým, čo deklarujú a tým, čo robia. Grayling odporúča organizáciám, aby svoj účel doložili skutkami, nie slovami.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba