Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Prieskum: Najpopulárnejšie slovenské médiá sú Markíza, Expres a Nový Čas

Rebríček najpopulárnejších slovenských médií má svojich dlhodobých lídrov, posun nastal v čítanosti novín a časopisov.

01.02.2023 06:00
televízia, sledovať TV, pozerať TV Foto:
Ilustračné foto.
debata (13)
skyshowtime, Čítajte aj Pripravte sa: Na Slovensko mieri nová televízna služba! Pozná dátum štartu

Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní a mesačník Emma patrili v druhom polroku 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Označilo ich najviac Slovákov a Sloveniek v poslednom národnom prieskume médií a životného štýlu spoločnosti Median SK, ktorý monitoroval tretí a štvrtý kvartál minulého roka.

Televíziu sledujú tri štvrtiny ľudí

Podľa prieskumu si každý deň zapne niektorú z ponuky televíznych staníc viac ako tri milióny divákov, čo predstavuje sumárnu sledovanosť 74 %. Najsledovanejšou je televízia Markíza, ktorú preferuje 34 % divákov, nasleduje televízia Joj s 27 % a tretia je verejnoprávna Jednotka RTVS, ktorá dosiahla sledovanosť 24 %.
TELEVÍZNE STANICE včera - sumárna sledovanosť. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 TELEVÍZNE STANICE včera - sumárna sledovanosť.
Rovnaké poradie predstavuje aj podiel televízií na trhu. Televízia Markíza si držala 28 %, televízia Joj 16 % a Jednotka RTVS 14 %. Ostatným televíziám patrí 42 % podiel na trhu.
TELEVÍZNE STANICE včera - podiel na trhu. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 TELEVÍZNE STANICE včera - podiel na trhu.

Rádio počúva polovica populácie

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 50 % populácie. Prvú pozíciu si dlhodobo drží Rádio Expres so 17 %, nasleduje Rádio Slovensko so 14 % a prvú trojku uzatvára Fun rádio s počúvanosťou 10 %.

Rádio Europa 2 dosiahlo 8 % a Rádio Vlna 7 %. Rádio Melody (predtým Rádio Jemné) malo počúvanosť na úrovni 6 %. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Regina s počúvanosťou 5 %.
ROZHLASOVÉ STANICE počúvanosť v parametri „včera“. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 ROZHLASOVÉ STANICE počúvanosť v parametri „včera“.
filmy, február Čítajte aj 14 kinotipov na február: Na dvere klope Ant-Man, Magic Mike, Slúžka i Kuciak

V dosiahnutých podieloch na trhu kopíruje poradie rebríček počúvanosti rozhlasových staníc. Prvenstvo patrí Rádiu Expres s 22 % podielom, Rádio Slovensko má 20 % podiel a prvú trojku uzatvára s 12 % podielom Fun rádio.

Štvrtá priečka s 10 % podielom patrí Rádiu Europa 2 a Rádiu Vlna, poradie siedmich rozhlasových staníc s najväčším podielom na trhu uzatvárajú Rádio Melody so 7 % a Rádio Regina s 5 %. Ostatné rozhlasové stanice držia 14 % podiel z trhu.
ROZHLASOVÉ STANICE včera - podiel na trhu. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 ROZHLASOVÉ STANICE včera - podiel na trhu.

Posuny v čítanosti novín a časopisov

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 27 % opýtaných v parametri „čítal som posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 % opýtaných.

Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 12 %. Nasledujú denníky Pravda a Sme (po 6 %), ktoré predbehli Plus jeden deň (5 %). Denník Šport má čítanosť 4 %, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli 3 %.
DENNÍKY - čítanosť posledného vydania. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 DENNÍKY - čítanosť posledného vydania.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 % opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (5 %), štvorpercentnú čítanosť má týždenník Život, o jedno percento menej obyvateľov SR číta Báječnú ženu, Eurotelevíziu, Nový Čas Nedeľa a Rytmus života. Nový Čas pre ženy a Slovenku si prečíta 2 %. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 7 % a sieť Petit Press MY noviny čítanosť 3 %.
TÝŽDENNÍKY - čítanosť posledného vydania. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 TÝŽDENNÍKY - čítanosť posledného vydania.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 43 %. Najviac, 6 %, mal časopis Emma. Evita Magazín a Zdravie dosiahli čítanosť 5 %. So 4 % nasledujú Záhradkár, Doma v záhrade, Futbal magazín a Autožurnál.
MESAČNÍKY - čítanosť posledného vydania. Foto: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022
MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2022 MESAČNÍKY - čítanosť posledného vydania.

O prieskume: Národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index ®) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Prieskum prebieha kontinuálne už od roku 1997. Výsledky aktuálneho prieskumu boli zbierané v termíne od 20.6.2022 do 11.12.2022 na vzorke 4 154 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #Median SK