Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pokračovanie článku: Reklamné prešľapy v roku 2022: Test kolagénov, očkovacia kampaň či ľanový olej na rakovinu

alkohol, whisky, pitie, kaviareň, bar Čítajte aj Voľnejšie pravidlá pre televízie: Reklamu na alkohol môžu vysielať omnoho skôr

Očkovacia kampaň „Darujme si Vianoce“

Reklamné spoty „Darujme si Vianoce“ Ministerstva zdravotníctva SR pred rokom podporovali očkovanie proti vírusu Covid 19. Prvý spot zobrazoval rodinu pri Štedrej večeri, počas ktorej sa otec rodiny chytá za hrudník a kašle.

Druhý spot ukazoval atmosféru Štedrého večera, keď stará matka s vnučkou prestierajú stôl. Otec rodiny je už len na smútočnej fotografii. Tretí spot zobrazoval mamu s dvoma dcérkami na cintoríne, kde zapaľujú zosnulému otcovi sviečku. Reklamy dopĺňal text „„Na covid umierajú aj ľudia v produktívnom veku. Darujte svojim deťom možnosť vyrastať s vami. Vakcína dokázateľne zachraňuje životy.“

Komisia uviedla, že reklama svojím celkovým spracovaním a využitím detí v rámci deja reklamy nebola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom. „U detského diváka mohla opodstatnene vyvolať strach a silnú negatívnu emóciu vo vzťahu k obavám o stratu rodiča. Reklama spôsobom, ako je spracovaná, vytvára na deti až neprimeraný tlak v podobe možného citového vydierania rodičov deťmi, ktoré sa objektívne po vzhliadnutí spotu môžu obávať o život svojich rodičov,“ zdôvodnila Komisia porušenie Etického kódexu.

Všetky nálezy Komisie – pozitívne aj negatívne – sú dostupné na stránke Rady pre reklamu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #rada pre reklamu