Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pokračovanie článku: Reklamné prešľapy v roku 2022: Test kolagénov, očkovacia kampaň či ľanový olej na rakovinu

vianoce, Čítajte aj Víťazi a porazení televíznych Vianoc: Vystrelila moderná Popoluška a ďalšia princezná, pohorela ruská premiéra

Podpora erekcie počas programu pre deti

Reklamy na výživový doplnok na podporu erekcie so sexuológom Radimom Uzlom sú známe. Sťažovateľom sa nepáčil dvojzmyselný význam a lascívny obsah reklamy, a to, že spoty boli vysielané počas programu určeného pre deti (počas filmu Harry Potter a Ohnivá čaša po 20:15 hod.).

„Je pravdou, že zadávateľ v rámci dialógu medzi účinkujúcimi využíva určitú formu dvojzmyselných vyjadrení, avšak v danom prípade je Komisia toho názoru, že ich využitie je s ohľadom na charakter propagovaného produktu a celkové komunikačné posolstvo reklamy možné považovať za akceptovateľný,“ uviedla Komisia s tým, že prezentácia týchto typov produktov je veľmi zložitá, keďže účinky výživových doplnkov nemôžu byť priamo vyobrazené.

Sťažnosť na odvysielanie reklamy počas filmu Harry Potter a Ohnivá čaša však uznala za opodstatnenú. „Uvedený film je obľúbený práve u detského diváka a je bežne sledovaný deťmi a maloletými, a to bez ohľadu na skutočnosť, že predmetné sponzorské odkazy boli odvysielané až po 21.30 hod. S ohľadom na vyššie uvedené má Komisia za to, že reklama nebola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi,“ zdôvodnila Komisia svoje rozhodnutie.

Sťažnosť na TV reklamu ďalšej značky výživového doplnku na podporu erekcie uznala rovnako za čiastočne opodstatnenú. V tomto prípade bola podľa Komisie modelka v spote „Poštárka“ stvárnená ako sexuálna atrakcia a to vrátane jej oblečenia ako aj celkového deja reklamy a spôsobu, akým účinkujúca v reklame vystupuje.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #rada pre reklamu