Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Najkrajšia vianočná reklama je tu! Je dojemná, plná ľudskosti a opäť úplne iná ako všetky ostatné

Spot obchodného domu John Lewis je jedným zo signálov, že odpočítavanie do Vianoc sa začalo.

15.11.2022 06:00
debata
Vianočný spot s názvom „The Beginner“... Foto: John Lewis
John Lewis, The Beginner Vianočný spot s názvom „The Beginner“ (Začiatočník) rozpráva príbeh muža s veľkým srdcom.
Vianočnú sezónu vo Veľkej Británii každý rok oficiálne odštartuje reklama obchodného domu John Lewis. Tradícia začala v roku 2007 a odvtedy britský reťazec prináša vždy pred sviatkami netradičný vianočný spot, ktorý je netrpezlivo očakávaný a je jedným zo signálov, že odpočítavanie do Vianoc sa začalo. sex v meste, ako to bolo dalej, sarah jessica parker, Čítajte aj Hviezdy Sexu v meste naplno nakrúcajú nové časti: Takto vyzerajú prvé fotky

Reklamy sú netradičné v tom, že neprezentujú vianočné darčeky, ktoré obchodný dom predáva, ale rozdávajú množstvo emócií. Za tie roky priniesli príbehy, veselé, dojímavé, strašidelné, animované, hrané, no všetky boli výnimočné.

Tento rok rozpráva vianočný spot s názvom „The Beginner“ (Začiatočník) príbeh muža s veľkým srdcom, ktorý sa začína venovať svojmu novému koníčku. Hoci spočiatku bojuje, nevzdáva sa napriek mnohým nehodám a škrabancom. Neskôr pri zazvonení zvončeka sa ukáže, prečo bolo jeho úsilie také dôležité a čo bolo vlastne motiváciou, aby sa novému koníčku začal venovať.

Tvorcovia v jeden a pol minútovom spote nepoužili žiadne špeciálne efekty ani neobsadili celebrity. V súčasnej kríze a zvyšovaní životných nákladov, ktorým čelí spoločnosť, vsadili na prehliadanú tému náhradnej rodinnej starostlivosti a silný príbeh, ktorého ľudskosť umocnili civilným stvárnením.

„Táto reklama nie je o tom, aby ste si niečo kúpili. Nechcem tým však povedať, aby ste si nič nekúpili v našom obchodnom dome,“ vysvetľuje Claire Pointon, riaditeľka zákazníckeho oddelenia John Lewis. „Náš vianočný spot je o tom, že každý môže prejaviť láskavosť niekomu inému, ktorý ju môže potrebovať. Čo je podľa nás počas Vianoc veľmi dôležité posolstvo,“ dodáva s tým, že vo Veľkej Británii strávi sviatky v pestúnskych rodinách viac ako 108-tisíc detí a na každom jednom z nich záleží.

Televízia, diaľkový ovládač Čítajte aj Rekordné zdražovanie v televíziách: Budúci rok stúpnu ceny o desiatky percent

Vianočné spoty obchodného domu John Lewis vznikajú už od roku 2009 v londýnskej agentúre Adam & Eve/DDB. Okrem výnimočného príbehu zaujmú aj sprievodnou piesňou, väčšinou cover verziou, ktorá často obsadí popredné priečky britskej singlovej hitparády.

Minulý rok sprevádzal vianočné sviatky príbeh o priateľstve medzi chlapcom Nathanom a vesmírnou cestovateľkou Skye:
Rok 2019 patril rozprávkovému dráčikovi Edgarovi, ktorý väčšinu detských zimných aktivít zničí plameňmi, ktoré vypúšťa, keď sa teší:
V roku 2015 priniesol John Lewis príbeh dievčaťa, ktoré sa snaží kontaktovať starého muža, ktorého zbadala, ako žije osamelo na Mesiaci:
V roku 2014 reklama rozprávala príbeh o priateľstve medzi malým chlapcom Samom a jeho kamarátom tučniakom Montym:

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #John Lewis #vianočná kampaň