O propagande a demagógii na webe hračkárstva Dráčik sme už písali viackrát. Manipulatívne články začali pribúdať v hojnej miere začiatkom februára a sú ich už desiatky. Na Slovensku vznikla iniciatíva, ktorá reaguje na bannery uverejňované na e-shope Dráčika.
Na webe dajte-im-vediet.sk tak majú ľudia k dispozícii zoznam výrobcov hračiek, s ktorými Dráčik spolupracuje. Prostredníctvom zverejnených kontaktov a vzorových mailov majú ľudia možnosť kontaktovať firmy a oznámiť im svoj názor na to, ako sa hračkárstvo už niekoľko mesiacov prihovára svojim zákazníkom.
Čítajte aj Najhoršie z najhorších vianočných filmov, ktoré aj tak milujemeDajte-im-vediet.sk
„Majiteľ firmy, pán Víglaský, si webu z hračkárstva urobil výkladnú skriňu demagógie, popierania očkovania a zatracovania základných demokratických princípov našej krajiny. Áno, je to jeho firma. Ale je to správne? Je to morálne? Okrem toho, že budete ignorovať predajne a e-shop Dráčik, vieme spoločne spraviť ešte niečo. A to dať vedieť výrobcom hračiek (zoznam a kontakty), akého majú obchodného partnera a čo robí. Aby vedeli, s akými názormi sa prezentujú ich výrobky – hračky. Čo s tým ďalej urobia, je na nich,“ vysvetľujú autori iniciatívy na webe dajte-im-vediet.sk. „Možno to bude len výstrel do tmy. Možno sa nič nestane. Ale je to jedna z mála vecí, čo s tým môže morálna a uvedomelá časť spoločnosti urobiť,“ uvádzajú.Desiatky článkov a pribúdajú ďalšie
Absurdné články na webe Dráčika sa týkajú obrannej dohody Slovenska a USA, vojny na Ukrajine, parodovaním pandémie a očkovania, ale aj ohrozením budúcnosti ľudstva po opustení tradičných hodnôt.
Čítajte aj Vitajte v pekle! Na webe Dráčika okrem hračiek nájdete aj riadnu dávku propagandyV texte o obrannej dohode Slovenska a USA sa písalo o tom, že „za judášske groše predávame našu suverenitu.“ Po vypuknutí vojny na Ukrajinu pribúdali ďalšie manipulatívne vyjadrenia ako „miesto priateľa vytvárame nepriateľa“. V texte, ktorý mapuje politický vývoj na Slovensku, sa hovorí aj o tom, že „do paláca sa nebadane vkradla Macocha“.
Vo viacerých textoch sa Dráčik dotýka aj LGBTI+ komunity, ktorá podľa autora prispieva k marazmu v spoločnosti: „Zo psa urobiť mačku a z mačky kocúra“. V inom článku sa píše o „nezmysloch LBGT3, BEMELEM a podobne“ ako o nástrojoch na vytváranie napätia v „normálnej spoločnosti“, ktoré nikomu nepomôžu. „Je to živná pôda pre realizáciu rôznych úchyliek ega.“
Čítajte aj Dráčik opäť exceluje: LGBT je nezmysel, je to pôda pre realizáciu rôznych úchyliek egaV jednom z článkov autor (podpísaný ako Dráčik) vysvetľuje, prečo na stránke hračkárstva publikuje takéto príspevky: „Píšem, lebo nemám inú možnosť a považujem to za dôležité vyjadriť svoj názor a postoj.“
„Rozprávať v hračkárstve o vojne, koncentračných táboroch či satanoch je absolútne nevhodná komunikácia. Nadávajú na USA, obhajujú Rusko, ale nevadí im, že väčšinu ich katalógu tvoria západne značky. V iných článkoch sa snažia šíriť duchovno, nadávajú na materializmus, a pritom sa živia predajom hračiek. Absurdné,“ uviedol odborník na komunikáciu Filip Kuna.
Čítajte aj Dráčik si nedá pokoj. Koketuje so Satanom, médiá prirovnáva ku koncentrákuDráčik patrí k najznámejším hračkárstvam s desiatkami kamenných predajní v centrách väčších miest a nákupných centrách po celom Slovensku. Založil ho ešte v roku 1991 Dušan Víglaský, ktorý je doteraz majiteľom spoločností Dráčik – DIVI a Dráčik – DUVI.
Hračkárstvo výraznejšie nezasiahli ani dva pandemické roky, počas ktorých sa zatvárali obchody a nákupné centrá. Podľa údajov portálu Finstat dosiahol Dráčik v roku 2021 zisk 2,17 milióna eur a rok predtým viac ako 3 milióny eur.
Či sa tohtoročná komunikácia Dráčika odzrkadlí na výsledkoch spoločnosti, ukážu nasledujúce mesiace a roky.