Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Netflix zavádza lacnejšie predplatné s reklamou, ponuka filmov a seriálov ale bude obmedzená

Slovensko sa dostane na rad až neskôr.

15.10.2022 06:00
netflix, Foto:
Británia ide do boja s Netflixom. Podobný scenár čaká postupne aj ostatné európske krajiny.
debata (1)
dead to me, Čítajte aj Posledná séria plná nadávok je už za rohom! Ako sa rozlúči trpký seriál od Netflixu?

Streamovací gigant Netflix zavádza od 3. novembra lacnejšie predplatné s reklamou. Bude k dispozícii v 12 krajinách, Slovensko zatiaľ medzi nimi nie je. Netflix to uviedol vo svojom oznámení. Model predplatného spolufinancovaný reklamou bude spustený v Austrálii, Brazílii, Kanade, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Japonsku, Kórei, Mexiku, Španielsku, Británii a doma v Spojených štátoch.

Nový model nemá žiadny vplyv na pôvodné predplatné. „Základné predplatné s reklamou dopĺňa naše existujúce základné, štandardné a prémiové predplatné bez reklám,“ uviedol manažér Netflixu Greg Peters. Napríklad v Nemecku stojí základné predplatné 7,99 eura mesačne, predplatné s reklamou firma ponúka za 4,99 eura. Reklamy budú dlhé 15 alebo 30 sekúnd a budú sa prehrávať počas seriálov a filmov alebo pred nimi. Na hodinu v priemere pripadne štyri až päť minút reklamy.

Obmedzený počet filmov a seriálov

Z licenčných dôvodov bude v rámci tohto predplatného k dispozícii obmedzený počet filmov a seriálov, „ale my na tom pracujeme“, uviedol Netflix. Predplatné s reklamou tiež neumožňuje sťahovanie, môže sa však kedykoľvek zmeniť alebo zrušiť.

Lenka Jesenáková Čítajte rozhovor Odborníčka na mediálny biznis: Streamovacie služby považujeme za luxus, pomáha to klasickým televíziám

Netflix reaguje na rastúci počet konkurentov na streamovacom trhu v čase, keď už zákazníci nechcú za internetové televízie toľko míňať. Predpokladá, že takto o rok bude mať paušál s reklamou 40 miliónov unikátnych divákov. Do konca tohto roka by ich malo byť 4,4 milióna, z toho 1,1 milióna v USA.

Ostatné streamovacie služby vrátane Disney+, HBO Max či Hulu už lacnejšie predplatné podporované reklamami majú alebo ich čoskoro ponúknu. Konkurenčná služba Disney+, ich do ponuky pridá začiatkom decembra.

wednesday, Čítajte aj Tieto veľké seriálové hity čakajú na svoju premiéru! Takáto bude jeseň na Netflixe

Manažéri Netflixu sa roky stavali proti zavedeniu reklám. Zmenu názoru ohlásili v apríli, keď firma šokovala akciové trhy oznámením, že v prvom štvrťroku stratila predplatiteľov a predpovedala, že o ďalších ešte príde. Na konci druhého kvartálu mal Netflix takmer 221 miliónov predplatiteľov, v treťom kvartáli počíta s ich nárastom o jeden milión. Konkurenčná služba Disney+ v druhom kvartáli zvýšila počet predplatiteľov o 144 miliónov a spoločne s Hulu a ESPN+ tak mala celkovo 221,1 predpla­titeľov, čím predbehla Netflix.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #netflix