Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

YouTube končí s reklamným experimentom. Vyslyšal sťažnosti používateľov

Súčasťou globálneho experimentu bolo veľké množstvo reklám, ktoré sa pri prehrávaní dlhších videí nedali preskočiť.

20.09.2022 06:00
YouTube Foto:
debata

YouTube je najpopulárnejšia platforma na streamovanie dlhších videí, kde väčšinu obsahu tvoria individuálni tvorcovia. YouTube zarába na reklamách, ktoré používatelia vidia počas sledovania videí a na oplátku tvorcom platí za zhliadnutia vytvoreného obsahu.

Platforma zvyčajne nasadzuje reklamy pred začiatok videa, v prípade dlhších videí aj počas jeho prehrávania, ak to tvorca povolí. Ich počet bol doposiaľ obmedzený a používateľ ich zväčša mohol preskočiť po 5 sekundách.

sledovanie televízie Čítajte aj Slovenské obývačky pozor: Bude ešte viac reklamy v televízii? Nový zákon to umožňuje

Desať reklám za sebou

Za posledný mesiac si však používatelia všimli, že počet reklám výrazne stúpol a to najmä v nepreskočiteľných formátoch. Pri dlhších videách sa zobrazovala aj desiatka takýchto reklám ešte predtým, ako sa vôbec začalo prehrávať zvolené video. Hoci neboli príliš dlhé, jednalo sa „len“ o päť alebo šesť sekundové spoty, reklamná prestávka s 10 reklamami sa aj tak natiahla až na 60 sekúnd.

Používatelia na to doposiaľ neboli zvyknutí, čo dávali v komentároch na Twitteri patrične najavo. Sťažovali na osem až jedenásť po sebe idúcich nepreskočiteľných reklám rôznej dĺžky, ktoré boli zobrazené buď na začiatku alebo počas sledovania videa.

Malý celosvetový experiment

YouTube uviedol, že tieto typy reklám sa nazývajú mikrospoty a každá z nich má iba šesť sekúnd. „V službe YouTube neustále testujeme nové spôsoby zobrazovania reklám, ktoré zlepšujú dojem divákov. Uskutočnili sme malý celosvetový experiment, ktorý zobrazoval viacero reklám v reklamnom bloku, keď diváci pozerali dlhšie videá na televízoroch pripojených k internetu. Cieľom je vytvoriť lepší zážitok pre divákov znížením reklamných prestávok. Tento malý experiment sme ukončili,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.

Pred rokom sa na Youtube väčšinou zobrazovali tri 15-sekundové reklamy. V januári to platforma zvýšila na 20-sekundové reklamy a v marci na tri po sebe idúce 15-sekundové reklamy. Rastúci počet inzerentov však povedie aj naďalej k zvyšovaniu počtu reklám v jednotlivých blokoch alebo častejšie prerušovanie videa reklamou. Či to povedie k nárastu počtu predplatiteľov prémiového balíka bez reklám, uvidíme.

Priemerný čas strávený dospelými používateľmi v USA na vybraných sociálnych platformách v roku 2022 (v minútach za deň):
Priemerný čas strávený dospelými používateľmi... Foto: eMarketer
YouTube Priemerný čas strávený dospelými používateľmi na vybraných sociálnych platformách v roku 2022 (v minútach za deň).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #YouTube
Flowers