Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Na nákupoch cez sociálne siete najviac zarába Facebook. Konkurencia ho tak skoro nedobehne

Facebook je lídrom v nakupovaní na sociálnych sieťach. Pomáha mu najmä Marketplace.

21.09.2022 06:00
Facebook Foto:
debata
YouTube Čítajte aj YouTube končí s reklamným experimentom. Vyslyšal sťažnosti používateľov

Nedá sa poprieť, že spoločnosť Meta, ktorú vlastní Mark Zuckerberg, je so svojimi platformami Facebook, Instagram a WhatsApp komerčnou veľmocou. Lídrom je Facebook, ktorý má vysoko rozvinutý nákupný ekosystém a najväčšiu základňu kupujúcich.

Facebook podporuje online nákupy na svojej platforme cez Marketplace, ktorý je primárne určený na nákup a predaj medzi bežnými ľuďmi, no využívať ho môžu aj firmy na svoj biznis a umiestňovanie reklamy, a kruh uzatvára vlastnou platobnou službou Meta Pay (predtým Facebook Pay).

sledovanie televízie Čítajte aj Slovenské obývačky pozor: Bude ešte viac reklamy v televízii? Nový zákon to umožňuje

Údaje o tom, koľko ľudí nakupuje cez Marketplace na Facebooku, spoločnosť Meta nezverejňuje, podľa analytikov však predstavuje významný podiel z celkových nákupov uskutočnených na Facebooku.

Silná prezentácia Marketplace dostáva Facebook výrazne do popredia voči ostatným platformám. Takýto silný online trh alebo C2C predaj (skratka pre Consumer to Consumer, označuje priamy vzťah dvoch a viacerých koncových zákazníkov) nemá zatiaľ žiadna iná.

Podľa prieskumu agentúry SimplicityDX z júna 2022 približne 62 % ľudí v USA nakupujúcich na sociálnych sieťach uviedlo, že ich posledný nákup sa uskutočnil na Facebooku. Keď však vylúčili Marketplace, toto číslo kleslo na 20 %, čo je rovnaká úroveň, ako si pripísal TikTok. Najviac respondentov, 33 %, v tomto prípade uviedlo Instagram.

Online trhoviská profitujú z krízy

V čase ekonomickej krízy popularita Marketplace zvyšuje príjmy Facebooku. Zákazníci, ktorí chcú ušetriť, sa pri nákupoch orientujú na online trhoviská C2C a menej nakupujú priamo v obchodoch značiek.

Prílev nových kupujúcich súvisiaci s pandémiou však nebude pokračovať takým rýchlym tempom ako doteraz. Napriek tomu budú tržby v sociálnych obchodoch naďalej rásť a súčasní kupujúci budú míňať na nákupy každý rok viac.

Podľa prognóz analytikov v tomto roku počet nakupujúcich na Facebooku vzrastie o 12 % – aj v dôsledku silného predaja na Marketplace –, no v budúcom roku sa nárast zmierni a bude len 3,5 %.

Výrazne dynamickejší nárast, až o 73 %, si v tomto roku pripíše TikTok. Hoci podľa analytikov budú nákupy na tejto sociálnej sieti rásť rýchlejšie ako tomu bude v prípade Facebooku a Instagramu, v najbližších rokoch ich neprekoná.

Vývoj objemu nákupov na sociálnych sieťach v rokoch 2019 – 2025 v USA, v miliónoch USD):
Foto: eMarketer
nákupy na sociálnych sieťach

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #Marketplace