5. Získajte prvú objednávku
Po spustení obchodu nečakáte na nič iné než na prvú objednávku. Načakať sa však môžete dlho. Váš obchod totiž súperí o pozornosť zákazníka s 15 tisíc ďalšími. Je zrejmé, že veľký rad zákazníkov sa vytvárať nebude. Mali by ste preto hneď začať s krokmi, ako prvých zákazníkov nájsť.
Začnite sociálnymi sieťami, kde môžete svoju vybranú ponuku zdieľať medzi známymi. Tak sa môžete dostať k ďalším ľuďom, ktorí sa o vás dozvedia. Na sociálnych sieťach si môžete tiež vyskúšať propagáciu svojho obchodu. „Výhodou tejto propagácie je, že ju môžete dobre zacieliť na potenciálnych zákazníkov, či už podľa ich demografie, geografických údajov či ich záujmov,“ vysvetľuje Aleš Sekanina.
Buďte tiež „videný“ vo vyhľadávaní. Vďaka správnym názvom produktov, ich dobrým popisom alebo obsahu, ktorý vytvoríte vo svojom e-shope, sa môžete dostať do hľadáčika zákazníkov. Pri cielení PPC reklám alebo v popise produktu sa hrajte so slovami, ktoré sa v okruhu vašich potenciálnych zákazníkov používajú. A diskutujte s nimi tam, kde sa nachádzajú, či už v skupinách na sociálnych sieťach alebo v diskusných fórach.
V porovnávačoch tovaru musíte zaujať cenou alebo hodnotením
Zvážte porovnávače tovaru. Bývajú často zdrojom prvej objednávky. Pokiaľ predávate rovnaké produkty, ako ďalších niekoľko desiatok e-shopov, uspieť v porovnávačoch bude pre vás ťažšie. Museli by ste zaujať cenou alebo skvelým hodnotením.
Ak máte unikátnejšiu ponuku produktov, môžu hrať porovnávače vo váš prospech. Len si nezabudnite dobre postrážiť náklady vynaložené na tento typ propagácie verzus to, čo z nich nakoniec získate.
S každou jednou objednávkou sa naučíte niečo nové, na základe čoho môžete vylepšovať a optimalizovať svoj obchod alebo svoje procesy. E-commerce je podľa niektorých veľká drina, preto ako si pripravíte celé podnikanie a najmä svoj internetový obchod, tak sa bude ďalej vyvíjať vaša online podnikateľská dráha.
„Nebojte sa tiež načasovať spustenie svojho obchodu. Leto je ideálnym obdobím, kedy môžete celý e-shop vybudovať, vychytať chyby a naplno ho spustiť na začiatku hlavnej sezóny, teda na jeseň, kedy sa v e-commerce predáva najviac a podiel obratu dosahuje viac ako tretinu z celého roku,” pridáva dôležitú radu Martin Pech.