3. Prepojte sa
Do internetového obchodovania dnes už vstupuje veľké množstvo ďalších firiem, ktoré tvoria celý tento spôsob obchodovania komplexným a funkčným. Prepojiť so svojím obchod obchodom si môžete dopravcov, platobné systémy, účtovné a skladové nástroje, propagáciu e-shopu aj komunikáciu so zákazníkom.
Ak však chcete ponúknuť zákazníkom platby alebo spôsoby doručenia, na ktoré sú zvyknutí a dôverujú im, je potrebné mať tieto služby zazmluvnené ešte pred spustením. Overte si, či ho vaše e-shopové riešenie poskytuje a spravte si dôkladné porovnanie ponúkaných služieb a cien. Rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou službou môže byť veľký.
„Platobná brána patrí medzi základný prvok dobrého e-shopu. Vždy odporúčame našim klientom, aby si vybrali takú, ktorá poskytuje rýchle platby, či už cez Apple Pay alebo TatraPay. Pre zasielanie tovaru budete určite časom potrebovať nástroj na tlač prepravných štítkov, napríklad Chameleoon,” radí Martin Pech.
Ako majiteľ e-shopu si ponechajte pod kontrolou odosielanie dát do účtovných systémov, aktualizácie skladových zásob alebo prehľad o tom, ktoré produkty sa dobre predávajú cez marketingové kanály. Myslite aj na udržateľnosť do budúcnosti a tiež na na váš a zákaznícky komfort.
„Podľa typu obchodu a ponúkaného tovaru dáva zmysel prepojenie s niektorým porovnávačom, ako je Heureka, Pricemania, Shopmania, Google nákupy alebo priamo špecifické, ako sú Favi, Biano, Glami a ďalšie. Nezabúdajte však ani na svoj marketing, kam patrí aj tvorba a rozposielanie newsletterov alebo automatizácia marketingových aktivít. Môžete využiť napríklad nástroje Leadhub alebo Samba. A v neposlednom rade ide o komunikáciu so zákazníkom, s ktorou vám pomôžu nástroje ako Smartsupp nebo SupportBox,” odporúča Martin Pech.