2. Odlíšte sa od konkurencie
Každý z nás pri hľadaní tovaru minimálne raz prechádzal internetové obchody, ktoré boli také podobné, že sme si ich neskôr nedokázali vybaviť. Vytvoriť si vizuálne odlišný e-shop môže preto hrať vo váš prospech. Zákazníci majú všeobecne radi pekné veci, a pokiaľ vidia pri vašom obchode snahu o atraktívny vzhľad, ocenia ju a neskôr si na takúto stránku ľahšie spomenú. Tým si dokážete tvoriť svoju značku, ktorá je zapamätateľná.
„Pokiaľ nemáte tie najvyššie nároky a striktne individuálne požiadavky na dizajn, môžete už dnes veľmi pekne a jednoducho prispôsobiť vzhľad tzv. šablónových e-shopov. Dobrou správou je, že takto graficky môžete svoj obchod odlíšiť i v niektorých krabicových riešeniach e-shopov postavených primárne na šablónach. Aj keď často poskytujú len minimálne možnosti úprav,” odporúča Martin Pech.
Prehnaná kreativita môže byť na škodu
Neodporúčame byť však až prehnane kreatívny. Internetové nakupovanie má svoje zavedené postupy a zvyklosti, čo sa týka používateľského správania – napríklad kde sa nachádza košík, hlavné menu, alebo ako vyzerá proces dokončenia objednávky. Preto by ste si mali takúto kreatívu pri svojich návrhoch postrážiť.
Pri predpripravených e-shopových riešeniach sú tieto štandardy dodržané, preto môžete aplikovať zmenu vzhľadu bez toho, aby ste zhoršili používateľský zážitok. Ten okrem jednoduchej orientácie v internetovom obchode a dokončení objednávky spočíva aj v ďalších nadväzujúcich službách, na ktoré je zákazník zvyknutý.