Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej štúdie „Project Trinity". Skúmali v nej, aká je na internete súvislosť medzi atraktívnosťou obsahu a pozornosťou čitateľov k online reklame.
Výsledky projektu ukázali, že čitatelia venujú reklame väčšiu pozornosť, keď ich zaujme obsah článku. Články totiž generujú šesťkrát viac pozornosti než stránky podkategórií a o 1,6-krát viac než hlavné stránky webov. Reklamy na mobilných zariadeniach umiestnené v strede obrazovky pritom získali o 25 % viac pozornosti než reklamy na bočných stranách obrazovky.
Čítajte aj Ktorá reklama je najotravnejšia? V televízii, na YouTube alebo sociálnych sieťach?Viac reklamy neprináša vyššiu pozornosť
Výsledky výskumu tiež odhalili, že tzv. reklamný neporiadok, konkrétne veľké množstvo reklám na stránke, oslabuje pozornosť čitateľov. Príkladom v štúdii sú stránky venované športu, ktoré zobrazujú dvojnásobné množstvo reklám na obrazovku, avšak v porovnaní so spravodajskými stránkami generujú len polovičnú pozornosť na jednu reklamu.
Štúdia tiež zistila, že 20 % podiel medzi reklamami a obsahom zvyšuje pozornosť používateľov a, naopak, znižuje vnímanie reklamného šumu. Na upútanie pozornosti čitateľov je tak efektívnejšie zobrazenie jedinej väčšej reklamy ako viacerých menších reklám.
Čítajte aj Návštevnosť webov: Konzervatívne denníky Postoj a Štandard odkryli kartyNajúspešnejšou kategóriou je spravodajstvo
Z porovnania kategórií webov vyplýva, že najväčšie zapojenie používateľov generujú spravodajské, vedecké a športové weby. Spravodajstvo je najúspešnejšou kategóriou z hľadiska času stráveného sledovaním reklám naprieč pohlaviami a vekovými skupinami. Podľa štúdie to značkám potvrdzuje význam mediálnych investícií do kvalitnej žurnalistiky.
Štúdia využila údaje zo sledovania pohybu očí a správania, ktoré spoločnosť Lumen Research pasívne zbierala od roku 2018 od viac než 2 000 respondentov v USA a Veľkej Británii. V rámci výskumu bolo merané zapojenie čitateľov do obsahu podľa ich času stráveného na obrazovke a rýchlosti pohybu po stránke.
„Projekt Trinity potvrdzuje našu filozofiu, že zmysluplné mediálne zážitky začínajú pri zapojení používateľov, a poskytuje značkám analýzu, ktorá im umožňuje využiť mediálne investície do obsahu, ktorý spotrebiteľa zaujme, a vydavateľom vytvára udržateľný digitálny ekosystém,” konštatuje mediálna agentúra Havas Media Group, ktorá na štúdii spolupracovala so spoločnosťou Teads prevádzkujúcej technologickú platformu, ktorá poskytuje programmatickú reklamu pre vydavateľov online médií.