
Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej štúdie „Project Trinity". Skúmali v nej, aká je na internete súvislosť medzi atraktívnosťou obsahu a pozornosťou čitateľov k online reklame.
Výsledky projektu ukázali, že čitatelia venujú reklame väčšiu pozornosť, keď ich zaujme obsah článku. Články totiž generujú šesťkrát viac pozornosti než stránky podkategórií a o 1,6-krát viac než hlavné stránky webov. Reklamy na mobilných zariadeniach umiestnené v strede obrazovky pritom získali o 25 % viac pozornosti než reklamy na bočných stranách obrazovky.

Viac reklamy neprináša vyššiu pozornosť
Výsledky výskumu tiež odhalili, že tzv. reklamný neporiadok, konkrétne veľké množstvo reklám na stránke, oslabuje pozornosť čitateľov. Príkladom v štúdii sú stránky venované športu, ktoré zobrazujú dvojnásobné množstvo reklám na obrazovku, avšak v porovnaní so spravodajskými stránkami generujú len polovičnú pozornosť na jednu reklamu.
Štúdia tiež zistila, že 20 % podiel medzi reklamami a obsahom zvyšuje pozornosť používateľov a, naopak, znižuje vnímanie reklamného šumu. Na upútanie pozornosti čitateľov je tak efektívnejšie zobrazenie jedinej väčšej reklamy ako viacerých menších reklám.

Najúspešnejšou kategóriou je spravodajstvo
Z porovnania kategórií webov vyplýva, že najväčšie zapojenie používateľov generujú spravodajské, vedecké a športové weby. Spravodajstvo je najúspešnejšou kategóriou z hľadiska času stráveného sledovaním reklám naprieč pohlaviami a vekovými skupinami. Podľa štúdie to značkám potvrdzuje význam mediálnych investícií do kvalitnej žurnalistiky.
Štúdia využila údaje zo sledovania pohybu očí a správania, ktoré spoločnosť Lumen Research pasívne zbierala od roku 2018 od viac než 2 000 respondentov v USA a Veľkej Británii. V rámci výskumu bolo merané zapojenie čitateľov do obsahu podľa ich času stráveného na obrazovke a rýchlosti pohybu po stránke.
„Projekt Trinity potvrdzuje našu filozofiu, že zmysluplné mediálne zážitky začínajú pri zapojení používateľov, a poskytuje značkám analýzu, ktorá im umožňuje využiť mediálne investície do obsahu, ktorý spotrebiteľa zaujme, a vydavateľom vytvára udržateľný digitálny ekosystém,” konštatuje mediálna agentúra Havas Media Group, ktorá na štúdii spolupracovala so spoločnosťou Teads prevádzkujúcej technologickú platformu, ktorá poskytuje programmatickú reklamu pre vydavateľov online médií.