Rôznym témam je venovaná rôzna pozornosť
Téma, ktorá rezonuje vo všetkých vekových kategóriách, je klimatická kríza. Očakávania od značiek zo strany respondentov sú pri tejto téme vysoké. Takmer tri štvrtiny Slovákov a Sloveniek (73 %) si myslí, že značky by sa mali vyjadrovať ku klimatickej kríze.
„Ľudí zaujíma, aké kroky firmy spravili, aby pri svojom podnikaní šetrili životné prostredie. Dôležitá je však aj komunikácia vo forme osvety a vzdelávania publika v tejto téme. Značky sú totiž vnímané ako významný mienkotvorca,“ uvádza Lakatošová.
Medzi ďalšími témami, ktoré sa umiestnili na popredných priečkach tém, o ktorých ľudia chcú počúvať, sú témy pandémia či rasizmus. Jedinečné postavenie majú tie témy, o ktoré majú záujem predovšetkým mladé generácie vo veku od 18 do 35 rokov a staršie generácia o nich počúvať nechcú. Jedná sa o postavenie sexuálnych menšín a rodovú rovnosť.
Koľko respondentov chce tieto témy v marketingu značiek?