Politické témy polarizujú spoločnosť
Hoci sa spoločenské a politické témy medzi sebou zvyknú prelínať, ľudia ich jasne odlišujú. Politické témy sa v marketingu sa netešia veľkej obľube a v komunikácii značiek ich očakáva len približne štvrtina (24 %) Slovákov a Sloveniek. „Politika totiž polarizuje spoločnosť a vyvoláva negatívne emócie, ktoré sa ľudia vo svojom okolí snažia minimalizovať,“ dopĺňa výsledky Denisa Lakatošová z NMS.
Spoločenské témy sú však iná káva. Až 62 % opýtaných si myslí, že značky by sa k nim mali vyjadrovať. „Jedná sa o témy, ktoré sa týkajú nás všetkých, preto si pred nimi nemôžu zakrývať oči ani značky,“ dodáva Lakatošová.
Mladí sú k obľúbeným značkám náročnejší
Či už sa jedná o témy z oblasti politiky alebo spoločnosti, trend v dátach je jasný. Záujem ľudí o tieto témy v komunikácii značiek s narastajúcim vekom klesá. Mladí ľudia, predovšetkým z generácie Z (18–25 rokov) a mladší mileniáli (26–35 rokov), majú väčšie očakávania a častejšie chcú, aby sa značky k týmto témam vyjadrovali.
Na porovnanie, kým každý druhý z opýtaných vo veku nad 58 rokov očakáva, že sa značky budú vyjadrovať k problémom a rezonujúcim témam v spoločnosti, u najmladšej generácii Z (18–25 rokov) je to až 83 %.