Facebooková stránka Policajného zboru má už viac ako 500-tisíc sledovateľov. Stránka Polícia Slovenskej republiky tak dosiahla historický míľnik a po necelých šiestich rokoch od svojho vzniku sa stala jednou z 30 najsledovanejších stránok na Slovensku. V prepočte na obyvateľov patrí aj medzi najsledovanejšie polície v EÚ. Informovalo o tom Ministerstvo vnútra SR v tlačovej správe.
Čítajte aj Ruža pre nevestu stále na divákov nezaberá: Čoskoro príde vynútená pauzaBez spolupráce s marketingovými expertmi
Ako vysvetlil rezort vnútra, polícia v rámci budovania sociálnych sietí nikdy nespolupracovala s externou spoločnosťou či marketingovými expertmi. Celý projekt bol vybudovaný v rámci vlastných kapacít. Polícia zároveň, ako jedna z mála inštitúcií, umožňuje verejnosti kontakt prostredníctvom súkromných správ.
Prezident Policajného zboru Štefan Hamran podotkol, že pôsobenie na sociálnych sieťach je v súčasnosti nevyhnutnosťou, ktorá posúva Policajný zbor vpred. „Prispieva to k zvyšovaniu dôvery občanov v tento ozbrojený bezpečnostný zbor. Vďaka nášmu pôsobeniu na sociálnych sieťach sa k dôležitým informáciám od občanov dostávajú aj vyšetrovatelia alebo pátrači," dodal Hamran.
Čítajte aj Čo ja viem sa vráti netradične na jeseň. RTVS začala nakrúcať nové častiDesiatky tisíc statusov a správ
V priebehu šiestich rokov bolo na facebookovej stránke polície publikovaných približne 14 500 statusov a prijali viac ako 55-tisíc súkromných správ od občanov. Najviac zobrazení mala stránka vďaka intenzívnemu spravodajstvu v súvislosti s vojnou na Ukrajine a situáciou na hranici v marci 2022, keď si jej obsah pozrelo viac ako 19 miliónov ľudí. V súčasnosti stránka zaznamenáva zobrazenie mesačného obsahu v počte takmer tri milióny ľudí.
Policajný zbor okrem hlavnej stránky Polícia Slovenskej republiky prevádzkuje aj osem stránok jednotlivých krajských riaditeľstiev, facebookovú stránku Hoaxy a podvody – polícia SR a tiež dva účty na sociálnej platforme Instagram. „Dohromady všetky stránky a účty sleduje viac ako 1,3 milióna ľudí. Policajný zbor uvedené historické míľniky dosiahol bez použitia platenej reklamy, ktorú plánuje zaviesť prvýkrát v súčasnosti s cieľom oslovenia ešte väčšej skupiny obyvateľov, ku ktorým sa komunikované témy doposiaľ ešte nedostali," dodal rezort.