Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Tvorcovia Instagramu pracujú na novej sociálnej sieti. Fungovať bude ako TikTok

Hlavným formátom novinky Artifact však nebude video, ale spravodajské články.

16.02.2023 06:00
Artifact Foto:
Nová sociálna sieť Artifact bude prinášať primárne spravodajský obsah.
debata
televízia, televízor, sledovanie televízie, seriály, filmy, online televízie, online, nelegálne sledovanie, piráti, pirátske sledovanie, Čítajte aj Veľký deň pre Slovensko je tu: Posledná globálna televízna služba je konečne dostupná!

Spoluzakladatelia Instagramu Kevin Systrom a Mike Krieger, ktorí po nezhodách odišli v roku 2018 z Facebooku, vytvorili novú firmu na sociálne siete novej generácie. Ich prvým produktom je Artifact, prispôsobený spravodajský kanál, ktorý využíva strojové učenie na pochopenie záujmov svojich používateľov a umožnenie diskusie o týchto článkoch s priateľmi.

Ako uvádza portál The Verge, novinka sa podobá na čínsku aplikáciu TikTok, ktorá sa presadila vo svete so svojím algoritmom, ktorý ponúka používateľom lákavý obsah bez toho, aby potrebovala vedieť podrobnosti o ich priateľoch a sledovaných profiloch.

„Prečo Facebook a Twitter stále primárne vychádzajú z toho, koho ich používatelia sledujú? Prečo vlastne ako TikTok nefungujú aj ostatné siete? To je budúcnosť sociálnych médií,“ hovorí Systrom. Nová aplikácia Artifact však nebude pracovať s videom ako hlavným formátom, tak ako je to v prípade TikToku, ale so spravodajskými článkami. Obsahom sa tak bude približovať skôr Twitteru, čo možno ocení časť používateľov, ktorí sú nespokojní s jeho smerovaním po prevzatí Elonom Muskom.

streamovacie služby Čítajte aj Prieskum: Koľko Slovákov sleduje Netflix, HBO Max či Voyo? A koľko hodín týždenne?

Beta verziu už testujú v USA

Aplikácia Artifact je už dostupná pre systémy Android a iOS. Záujemcovia v USA sa môžu zaregistrovať na zoznam čakateľov. Vybraní používatelia v súčasnosti testujú beta verziu, ktorá v informačnom kanáli populárnych článkov ponúka výber zo zoznamu vydavateľov od popredných spravodajských organizácií, ako je napríklad The New York Times, až po malé blogy o špecializovaných témach.

Od ďalších dvoch funkcií Systrom očakáva, že sa stanú základnými piliermi aplikácie. Jednou z nich je informačný kanál zobrazujúci články uverejnené autormi, ktorých sa používatelia rozhodli sledovať, spolu s ich komentárom k týmto príspevkom. Druhou je priama schránka správ, aby mohli s priateľmi diskutovať o príspevkoch, ktoré čítajú súkromne.

Artifact bude obsahovať reklamu

Systrom uviedol, že tak ako väčšina startupov v tejto fáze, aj Artifact sa ešte musí zaviazať k obchodnému modelu, ktorý bude určite obsahovať reklamu. Premýšľa tiež o zdieľaní výnosov s vydavateľmi, no aby sociálna sieť prinášala čitateľom kvalitné správy a informáciami, bude sa snažiť zahrnúť iba tých vydavateľov, ktorí dodržiavajú redakčné štandardy. Spoločnosť zatiaľ nezverejní každého vydavateľa vo svojom systéme, ale v rámci aplikácie sa budú dať vyhľadávať. Tvorcovia Artifactu tiež ubezpečujú, že odstránia príspevky, ktoré propagujú klamstvá.

streamovacie služby Čítajte aj K Netflixu, HBO Max či Disney+ pribudne SkyShowtime. Ktorú si vybrať a koľko to stojí?

Otázkou je, či personalizované odporúčania pre spravodajské články a blogové príspevky môžu viesť k rovnakému virálnemu úspechu Artifactu ako to bolo pri videu v prípade TikToku, ktorému sa podarilo u svojich používateľov vytvoriť určitú „závislosť“.

Artifact zatiaľ financujú Systrom a Krieger sami. Pred viac ako 12 rokmi sa im podarilo Instagram predať Facebooku za 715 miliónov dolárov. Instagram mal vtedy len 13 zamestnancov a bol ešte v plienkach. Na Artifacte teraz pracuje tím siedmich ľudí vrátane Robbyho Steina, vrcholového produktového manažéra Instagramu v rokoch 2016 až 2021.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Artifact