Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Veľký presun medzi Markízou a Jojkou: Jediná divácka televízna anketa mení domov

Anketa SOWA o najvplyvnejších influenceroch a vlogeroch po troch rokoch mení mediálneho partnera.

15.10.2022 06:00
SOWA 2022 Foto:
Herec Ján Koleník pri preberaní ocenenia SOWA v kategórii Herec.
debata
Najsledovanejší influenceri na slovenskom Instagrame Čítajte aj Top slovenskí influenceri na Instagrame: Rebríček ovládli športovci a modelky

Anketa SOWA – Social Awards Slovakia, ktorá vyhlasuje najvplyvnejších slovenských influencerov a vlogerov, začína novú spoluprácu s televíziou Joj. „Veľmi si vážime, že si organizátori SOWA vybrali TV JOJ ako partnera pre najnovší ročník uznávanej ankety, ktorá odmeňuje najlepšie osobností sociálnych sietí v rôznych oblastiach trhu. So SOWA budeme úzko spolupracovať vo všetkých etapách ankety, ktorej vyvrcholením bude priamy prenos z odovzdávania cien na našej televíznej obrazovke,“ uviedla Ivana Semjanová, riaditeľka marketingu televízie JOJ.

Organizátorom, vyhlasovateľom a držiteľom licencie je spoločnosť FAKT MEDIA. „Nový ročník ankety SOWA začneme pripravovať už v najbližších týždňoch. Teší ma, že s naším novým televíznym partnerom už teraz intenzívne komunikujeme a dúfam, že sa táto dobrá energia v plnej sile prejaví počas celého priebehu ankety a na slávnostnom galavečere v budúcom roku,“ uviedol organizátor SOWA Štefan Šperka.

SOWA 2022 Čítajte aj Poznáme najvplyvnejších slovenských influencerov. Zvíťazili známe aj nové mená

Anketa, ktorej cieľom je prostredníctvom hlasovania ľudí a odbornej poroty vyhodnotiť najlepších influencerov či vlogerov na Slovensku, vznikla v roku 2020. Fanúšikovia v nej raz ročne hlasujú o svojich najobľúbenejších osobnostiach na sociálnych sieťach, v roku 2023 sa tak udeje po štvrtý raz.

Prvé tri ročníky bola mediálnym partnerom televízia Markíza, ktorá ukončenie spolupráce nekomentovala. Galavečer prvého ročníka vysielala na svojom webe Markíza Plus, druhý ročník uviedla v priamom prenose na stanici Doma a tohtoročný tretí ročník už odvysielala v TV Markíza v sobotu 4. júna v hlavnom vysielacom čase. Výraznejší divácky záujem však nezaznamenala, jej podiel na trhu v komerčnom publiku bol len 13,1 %. Moderátormi prvých dvoch ročníkov boli Veronika Cifrová Ostrihoňová a Matej „Sajfa“ Cifra, tretím ročníkom sprevádzala nová moderátorská dvojica Zuzana Kubovčíková Šebová a Viktor Vincze.

Anketa SOWA zostáva tak zostáva jedinou televíznou diváckou anketou. Z obrazoviek sa stratila anketa OTO – Osobnosť televíznej obrazovky, v ktorej diváci raz ročne hlasovali o svojich najobľúbenejších televíznych osobnostiach a programoch. Galavečer vysielala v priamom prenose Jednotka RTVS a patril k jej najsledovanejším programom roka. Organizátorom a držiteľom licencie OTO je agentúra APA – Art Production Agency, ktorá na naše dávnejšie otázky ohľadom ďalšieho ročníka nereagovala. Doposiaľ posledným bol jubilejný 20. ročník so slávnostným vyhlásením výsledkov 5. septembra 2020.

influencer Čítajte aj Koniec zavádzania, manipulácie a klamlivej reklamy? Kódex influencer marketingu stanovuje jasné pravidlá

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #influenceri #SOWA