Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Facelift Facebooku: Sociálna sieť pripravuje veľké zmeny, chce viac konkurovať TikToku

Cieľom noviniek je prilákať mladšie publikum.

21.06.2022 06:00
Facebook Foto:
debata (1)

Trend krátkych videí, na ktorom je postavená popularita TikToku, chce podchytiť aj Facebook. V uniknutej internej správe, ktorú zverejnil portál The Verge, Tom Alison, ktorý je v spoločnosti Meta zodpovedný za Facebook, uviedol, že v kanáli vybraných príspevkov už nebudú uprednostňované príspevky z účtov, ktoré ľudia sledujú, ale podobne ako v TikToku, to bude bez ohľadu na to, odkiaľ pochádzajú. Významnou zmenou bude tiež opätovné zaradenie Messengera do Facebooku. Cieľom plánovaných noviniek je prilákať mladšie publikum.

influenceri Čítajte viac Zarábať milióny ročne? Pre kráľov sociálnych sietí to nie je problém

Facebook vníma konkurenčnú hrozbu TikToku

Sociálnu sieť Facebook v súčasnosti aktívne používa viac ako 2,9 miliardy ľudí mesačne. Jej vlastníkovi, spoločnosti Meta, patria aj ďalšie tri najväčšie platformy sociálnych médií – Instagram, WhatsApp a Messenger –, z ktorých každá má viac ako jednu miliardu aktívnych používateľov mesačne.

Miliardou používateľov sa však môže pochváliť aj TikTok, ktorého popularita celosvetovo dynamicky rastie, hoci je stále najúspešnejšou na svojom domácom ihrisku. V Číne ho pravidelne používa až 72 percent ľudí, kým v USA, Veľkej Británii či Nemecku je to zatiaľ zhruba 25 percent ľudí. Nie je však nereálne, že o pár krokov sa cifry môžu prehodiť a namiesto 25 to bude 52 percent používateľov.

Nový výber a radenie príspevkov

Facebook nemôže stagnovať a potrebuje ďalej zvyšovať reklamné príjmy, ktorými by financoval svoju víziu metaverza. Na to však potrebuje svoje publikum omladiť. Pomôcť tomu majú aj plánované zmeny.

Z uniknutého dokumentu vyplýva, používatelia trávia na Facebooku až polovicu času práve sledovaním videí. Sociálna sieť chce preto vo svojom algoritme klásť oveľa väčší dôraz na ich zobrazovanie v kanáli vybraných príspevkov. Na Instagrame už tento trend spoločnosť Meta podchytila dôrazom na Reels, ktoré používatelia sledujú pätinu času, ktorý strávia na tejto sociálnej sieti.

nuda, ilustračné foto Čítajte aj Ktorá reklama je najotravnejšia? V televízii, na YouTube alebo sociálnych sieťach?

Ďalšou novinkou Facebooku by mala byť možnosť chronologického radenia príspevkov alebo ich filtrovania podľa stránok, priateľov alebo komunít. Takéto príspevky doposiaľ tvorili len 11 percent zo zobrazovaných.

Zmenou, ktorá určite mnohých poteší, by mal byť návrat možnosti posielania správ priamo z Facebooku. Messenger sa tak po ôsmich rokoch opäť spojí s Facebookom a jeho ikona by sa mala zobrazovať v hornom rohu aplikácie.

Neposlednou zmenou by malo byť spojenie Reels so Stories. Lišta v hornej časti stránky by tak používateľom zobrazovala inšpiratívny obsah v kombinácii s novinkami priateľov. Kedy sa zmeny začnú na Facebooku objavovať používateľom, zatiaľ nie je známe.

Celosvetovo najpopulárnejšie sociálne siete podľa počtu aktívnych používateľov mesačne (v miliónoch):
zväčšiť Najpopulárnejšie sociálne siete, zoradené podľa... Foto: Statista.com
najpopulárnejšie sociálne siete Najpopulárnejšie sociálne siete, zoradené podľa počtu aktívnych používateľov mesačne. Údaje sú v miliónoch používateľov, udávajú celosvetový počet k januáru 2022.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #TikTok