Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Zarábať milióny ročne? Pre kráľov sociálnych sietí to nie je problém

Najvyhľadávanejší svetoví influencenceri si ročne prilepšia o milióny dolárov.

20.06.2022 06:00
influenceri Foto:
ilustračné foto
debata

Očakáva sa, že do roku 2025 bude používať sociálne médiá viac ako 4,4 miliardy ľudí, čo by predstavovalo približne polovicu svetovej populácie. V roku 2026 ich bude až 5,7 miliardy.

Ak však chcete patriť medzi desať najbohatších instagramových influencerov, mali by ste byť buď futbalistom alebo členom rodinného klanu Kardashian. Na najvyššie priečky rebríčka TikToku sa dostanete, len ak máte menej ako 25 rokov.

SOWA 2022 Čítajte aj Poznáme najvplyvnejších slovenských influencerov. Zvíťazili známe aj nové mená

Najväčšie hviezdy Instagramu

Zhruba dve tretiny celosvetového publika vo veku 18 až 34 rokov je na Instagrame, čím je táto platforma najpopulárnejšou pre influencer marketing. Analýza spoločnosti Buzz Bingo zoradila celebrity podľa ich ročných priemerných zárobkov z Instagramu za minulý rok a zistila, že ho obsadili futbalisti alebo členovia rodinného klanu Kardashian. Herečka a speváčka Selena Gomez bola v top desiatke jedinou výnimkou z tohto pravidla.

Najpopulárnejšou osobou na Instagrame je Cristiano Ronaldo so 456 miliónmi sledovateľov, pričom len za posledný mesiac ich pribudlo 16 miliónov. To dáva portugalskému futbalistovi obrovský dosah a firmy platia v priemere takmer milión dolárov za jeden príspevok na jeho profile. Len za minulý rok získal z platených príspevkov na Instagrame takmer 48 miliónov dolárov.

Depp Heard Lawsuit Čítajte viac Víťazom sporu Depp vs. Heard sú influenceri. Zarobili na ňom státisíce

Na druhom mieste v speňažovaní Instagramu je argentínsky futbalista Lionel Messi, ktorý si uplynulý rok na účet pripísal viac ako 23 miliónov dolárov. Prvú trojku uzatvára modelka Kendall Jenner s ročným zárobkom takmer 16 miliónov dolárov.

Celebrity zoradené podľa ich ročného príjmu z Instagramu (v miliónoch USD):
zväčšiť Top influenceri zoradení podľa ich príjmu za... Foto: Statista.com
Top influenceri zoradení podľa ich príjmu za rok 2021 na Instagrame (v mil. USD) Top influenceri zoradení podľa ich príjmu za rok 2021 na Instagrame (v mil. USD)

TikToku kraľujú mladí do 25 rokov

Sociálnu sieť TikTok, ktorá bola spočiatku považovaná za krátkodobý fenomén dospievajúcich, používa mesačne už viac ako miliarda ľudí. A stala sa nesmierne ziskovým obchodným modelom. Zo zoznamu siedmich najlepšie zarábajúcich tvorcov v súčasnosti ani jeden neprekračuje vek 25 rokov, no v roku 2021 zarobili milióny dolárov.

nuda, ilustračné foto Čítajte viac Ktorá reklama je najotravnejšia? V televízii, na YouTube alebo sociálnych sieťach?

Najväčšou hviezdou TikToku je 17-ročná Charli D'Amelio, ktorá si za minulý rok pripísala na účet 17,5 milióna dolárov. Okrem zvyčajnej propagácie produktov zarobila peniaze aj spustením odevnej rady Hollister v spolupráci so svojou staršou sestrou Dixie.

Dixie D'Amelio sa viezla na sestrinej vlne slávy od roku 2019, odkedy Charli začala na TikToku prvýkrát uverejňovať svoje tanečné kreácie. Dixie sa medzitým zamerala na spevácku kariéru a vydala dva single, ktoré jej spolu s talkšou na YouTube za posledný rok priniesli 10 miliónov dolárov.

Top trojku uzatvára Addison Rae, ďalšia tanečníčka a speváčka na tejto sociálnej sieti, ktorá v minulom roku zarobila 8,5 milióna dolárov. Medzi siedmimi najlepšie zarábajúcimi influencermi na TikToku je len jeden muž, Josh Richards, ktorý uverejňuje rovnako tanečné rutiny a scénky.

zväčšiť Najlepšie zarábajúci influenceri na TikToku za... Foto: Statista.com
Najlepšie zarábajúci influenceri na TikToku za rok 2021 (v mil USD) Najlepšie zarábajúci influenceri na TikToku za rok 2021 (v mil USD).

Najlepšie zárabajúcejší YouTuberi

Najpoužívanejšia platforma s video obsahom zadarmo má tiež svoje megahviezdy. Najlepšie zarábajúcim youtuberom minulého roka sa stal Mr. Beast (vlastným menom Jimmy Donaldson) s príjmom približne 54 miliónov amerických dolárov, čo je viac, ako zarobil ktorýkoľvek iný tvorca YouTube v histórii.

24-ročný Donaldson je známy svojimi kaskadérskymi kúskami a charitatívnymi iniciatívami. Jeho Youtube kanál MrBeast má v súčasnosti viac ako 97 miliónov odberateľov. Vedie spoločnosť s 50 zamestnancami, ktorí mu pomáhajú aj s prevádzkou jeho ďalších kanálov.

streamovacie služby, TV Čítajte aj K Netflixu či HBO Max pribudol Disney+. Ktorú službu si vybrať a koľko to bude stáť?

Na druhom mieste sa umiestnil kontroverzný boxer Jake Paul so 45 miliónmi dolárov zarobenými počas posledného roka. Tretia priečka s príjmom 38 miliónmi dolárov patrí tvorcovi Markiplier (vlastným menom Mark Edward Fischbac), známemu predovšetkým hraním nezávislých a hororových hier.

Šiesta Anastasia Radzinskaya, známa ako Like Nastya, má len 8 rokov a na svojich kanáloch za posledný rok zarobila 28 miliónov amerických dolárov, čím prvýkrát prekonala 10-ročného Ryana Kajiho, ktorý sa preslávil rozbaľovaním a recenziami hračiek. V rokoch 2018 až 2020 bol Ryan najlepšie zarábajúcim youtuberom s príjmami od 22 do 30 miliónov dolárov. Minulý rok si na konto pripísal 27 miliónov dolárov.

zväčšiť Tvorcovia, ktorí na YouTube v roku 2021... Foto: Digital Information World, Forbes
Tvorcovia, ktorí na YouTube v roku 2021 zarobili najviac (v mil USD) Tvorcovia, ktorí na YouTube v roku 2021 zarobili najviac (v mil USD).

Spolupráce s influencermi je čoraz ziskovejšia

Influencer marketing sa tak stal jednou z najpopulárnejších a najefektívnejších foriem online marketingu. S miliónmi používateľov internetu, ktorí si každý deň prezerajú sociálne médiá a hľadajú zábavu, inšpiráciu a odporúčania produktov, nie je preto žiadnym prekvapením, že značky čoraz viac využívajú na propagáciu silu najznámejších internetových tvárí a vyčleňujú čoraz väčšie časti svojich marketingových rozpočtov na vzájomnú spoluprácu.

Hodnota globálneho influencer marketingu sa od roku 2019 viac ako zdvojnásobila a v roku 2021 predstavovala približne 13,8 miliardy amerických dolárov (13,2 miliardy eur). Spolupráca medzi značkami a tvorcami je ziskovejšia ako kedykoľvek predtým a najvyhľadávanejší svetoví influencenceri si ročne polepšia o milióny dolárov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #influenceri #influencer marketing