Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pokračovanie článku: Víťazom sporu Depp vs. Heard sú influenceri. Zarobili na ňom státisíce

Obsah na obranu Deppa bol úspešnejší

Keď úspech relatívne neznámych tvorcov spozorovali ich populárnejší kolegovia, začali sa súdu venovať tiež. Obsah vytváraný influencermi zo sociálnych sietí pritom jednoznačne vyznieval lepšie pre Deppa, čo súvisí s ekonomickými záujmami.

„Obsah pre Johnnyho bol oveľa úspešnejší,“ povedal 17-ročný tvorca Rowan Winch. „Keď ľudia nahrajú niečo na obranu Amber, prídu o sledujúcich. Množstvu veľkých tvorcov sú obaja pravdepodobne vcelku ukradnutí, zaujíma ich len počet zhliadnutí, ktoré nazbierajú,“ pokračoval.

Kým tradičné médiá dávali prednosť udalostiam ako únik návrhu stanoviska najvyššieho súdu k potratom, vojna na Ukrajine alebo strelecké útoky v Buffale a Texase, pre internetové kanály sa otvoril priestor udávať tón v otázke sporu Deppa vs. Heard.

Na týchto platformách pritom obsah – na rozdiel od bežného spravodajstva – môže zahŕňať vtipy či vulgárnejšie prejavy, poznamenal poradca Aaron Saltzman, ktorý spolupracuje s digitálnymi tvorcami. „Pre veľa ľudí je to oveľa autentickejšie a myslím si, že to má skutočný efekt,“ povedal.

Ako však na Twitteri napísala reportérka televízie NBC News Kat Tenbarge, ktorá sa procesu venovala, „tvorcovia nie sú viazaní žiadnymi editorskými štandardmi a žurnalistickými normami“. „Naopak, sú vedení k tomu ich porušovať, podporovať istý naratív a zarábať peniaze,“ uviedla.

Verejnosť prítomná na súdnom procese medzi... Foto: SITA/AP, Jim Lo Scalzo
Johnny Depp, Amber Heard Verejnosť prítomná na súdnom procese medzi Johnnym Deppom a Amber Heardovou vo Fairfax County Circuit Court vo Fairfaxe.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Johnny Depp #Amber Heard #influenceri