Séria strategických hier po dlhšej dobre obdržala úplne nového člena – v poradí štvrtého. Do veľkej miery nasleduje v stopách Age of Empires II, je to cítiť takmer v každej mechanike hry – hráč sa znovu nájde v cykle stavania, hromadenia jednotiek, manažovania a zbierania surovín, skúmania mapy a bojov s nepriateľom.
Podobne ako pri predchodcoch, je značný dôraz na históriu. Kampane AOE IV sprevádzajúce inváziu z Normandie, Mongolskú ríšu a vzostup Moskvy sú oproti minulým historicky presnejšie. Náročnosťou a hraním sa viac zameriavajú na prerozprávanie príbehu, a sú doplnené veľmi peknými scénami a animáciami, ktoré sú venované pamiatkam a jednotlivým udalostiam.
Výzvu môžu hráči hľadať v iných herných módoch, hre proti počítaču a samozrejme v hre proti ostatným hráčom. Znalosti detailov a zručnosť pri narábaní s jednotkami sa vyplatia vďaka komplexite situácií, ktoré vznikajú v náhodne generovaných mapách s rôznym počtom protivníkov, z ktorých každý môže hrať jeden z 8 národov (medzi ktoré patria napríklad Anglicko, Mongolsko, Čína a Rusko) s unikátnymi silnými a slabými stránkami, jednotkami a vylepšeniami. Jednotky, ako sú kavaléria, pechota na boj zblízka aj na diaľku, loďstvo, dobíjacie jednotky, námorné jednotky, mnísi a sedliaci sú všetky prítomné.
Age of Empires IV nasleduje receptúru svojich predchodcov a poteší najmä tých, ktorí mali radi AOE II. Nezamrzla však v čase, okrem vizuálneho zlepšenia je oproti predchodcom vybalansovanejšia. Bleskové víťazstvá a nekonečné maratóny sú minulosťou.
Vyčítať sa dá iba menšie množstvo národov a vylepšení v porovnaní s AOE II, čo hra do istej miery vyrovnáva uhladenejšou realizáciou. V súčasnosti je hra dostupná pre Windows PC.
Autor je študent FIIT STU, fanúšik ambient hudby a retro hier.