Hollywood prinesie na veľké plátno svet Formuly 1 v novom ambicióznom projekte s Bradom Pittom. Tvorcovia investovali do filmu ohromujúcich 300 miliónov dolárov. Lewis Hamilton, sedemnásobný majster sveta F1, priložil ruku k dielu nielen ako producent, ale aj ako osobný tréner hlavnej hviezdy.
Film rozpráva príbeh veterána Sonnyho Hayesa v podaní Brada Pitta, ktorý po dlhej pauze od 90. rokov opäť sadá za volant pretekárskeho monopostu. Hayes sa stane mentorom mladého talentu Joshuu Pearcea, ktorého hrá menej známy Damson Idris. Vzťah medzi skúseným jazdcom a nováčikom odhalí typické napätie prostredia F1, kde kolegovia zároveň súperia o každú sekundu na trati.
Idris, hoci má len 33 rokov a skromnejšiu filmografiu, už zaujal v akčnom thriller Netflixu „Za čiarou“, kde sa objavil po boku Anthonyho Mackieho. Teraz dostáva životnú príležitosť po boku jednej z najväčších hviezd súčasného filmu.
Revolučná technológia posúva hranice filmového zážitku
Režisér Joseph Kosinski, známy vďaka vizuálne ohromujúcemu filmu Top Gun: Maverick, posúva technológiu natáčania ešte ďalej. Tvorcovia vyvinuli špeciálnu 6K kameru, ktorá dokáže zachytiť pretekárske vozidlá v plnej rýchlosti spôsobom doteraz nevídaným v kinematografii.
Štáb nakrúcal počas skutočných pretekov F1 s reálnymi divákmi v hľadisku, čo dodáva snímke nevídanú autenticitu. Lewis Hamilton túto jedinečnú technológiu komentoval na Instagrame: „To, čo Joseph robí s kamerami, je jednoducho geniálne.“ Pitt v zverejnených ukážkach tiež neskrýva nadšenie z použitej technológie.

Diváci uvidia Pitta skutočne šoférovať pretekárske vozidlo, čo bolo možné len vďaka intenzívnemu tréningu s Hamiltonom, informuje portál Deadline. Legendárny jazdec naučil hollywoodsku hviezdu základy ovládania super-rýchleho monopostu F1. Hamilton sa navyše pravdepodobne objaví aj pred kamerou v menšej úlohe.
Marketingový fenomén už pred premiérou
Výroba filmu s takýmto rozpočtom predstavuje obrovské riziko, ale tvorcovia už pred dokončením vyriešili polovicu finančnej záťaže. Prostredie Formuly 1 poskytuje ideálny priestor pre product placement, ktorý už pokryl približne 150 miliónov dolárov z nákladov.
Drahý športový veľkofilm priláka fanúšikov F1 aj milovníkov akčných filmov. Kombinácia reálnych záberov z pretekov, hviezdy kalibru Brada Pitta a zapojenia skutočnej legendy F1 Lewisa Hamiltona vytvára mimoriadne silný marketingový balík.

Film vstúpi do kín v júni, tesne pred začiatkom letných prázdnin. Po kinodistribúcii ho diváci nájdu na streamovacej platforme Apple, ktorá týmto projektom plánuje posilniť svoju pozíciu na konkurenčnom trhu streamovacích služieb.