Streamovací gigant si počas posledných mesiacov upevnil pozíciu svetového lídra a predstavil svoje plány do budúcnosti.
Netflix oznámil príchod nového používateľského prostredia a množstvo nového obsahu, pričom vylúčil spoluprácu s konkurenciou. Služba, ktorá by ponúkala všetok filmový a seriálový obsah na jednom mieste, podobne ako Spotify pre hudbu, tak nevznikne, hoci sa o nej už dlhšie špekulovalo.
Čítajte viac Bratislavu dnes čaká ťažká skúška: Večerný koncert AC/DC spôsobí viacero obmedzeníNetflix má za sebou ďalší úspešný kvartál. Medzi aprílom a júnom 2024 získal ďalších 8 miliónov predplatiteľov, čím sa celkový počet platiacich zákazníkov zvýšil na 278 miliónov. Ak si spoločnosť udrží súčasné tempo rastu, už budúci rok môže prekročiť hranicu 300 miliónov predplatiteľov ako prvá streamovacia služba.
V budúcom roku však Netflix prestane zverejňovať presné čísla predplatiteľov a bude ich zdieľať len pri významných míľnikoch. Namiesto toho sa chce zamerať na finančné ukazovatele, v ktorých sa mu darí výrazne lepšie ako konkurencii. Väčšina ostatných streamovacích služieb je stále stratová a dosahuje zisky len prostredníctvom škrtov a prepúšťania.
Čítajte viac Anti-cena Homofób roka 2024 nebude. Dôvodom je strachNetflix hodnotí uplynulý kvartál ako úspešný, prerazil najmä s populárnymi hitmi ako Bridgerton a Sobík. Prekvapil aj akčný film Žraloci v Paríži. Spoluriaditeľ spoločnosti Greg Peters oznámil, že služba experimentuje s novým vzhľadom, ktorý už testuje na vybranej vzorke používateľov.
Nové rozhranie má zjednodušiť vyhľadávanie a orientáciu v obsahu a zvýšiť angažovanosť divákov. Navigačný panel sa presunie z ľavej strany na hornú časť obrazovky a zjednoduší sa na záložky „Domov“, „Filmy“, „Seriály“ a „Môj Netflix“.
Funkcia „Môj Netflix“, doteraz dostupná iba na mobilných zariadeniach, bude čoskoro rozšírená na ďalšie zariadenia a umožní používateľom rýchlejší prístup k nedávno sledovanému obsahu, novým odporúčaniam a stiahnutým titulom.
Čítajte viac Do slovenských kín mieri fenomén, ktorý si deti zamilujú. Uvidíte ho už čoskoroPrehliadanie obsahu uľahčia väčšie box arty, dynamickejšie ukážky a rozšírené informácie o tituloch. Nové rozhranie má lepšie prispôsobiť obsah podľa preferencií divákov, čo by malo zvýšiť ich lojalitu a priniesť Netflixu vyššie príjmy.
Peters v liste investorom naznačil, že za jedinú konkurenciu považuje YouTube, ktorý má vyšší podiel na trhu ako Netflix. Ostatné streamovacie platformy ako Max a Disney+ už nevníma ako vážnu hrozbu. Peters tvrdí, že tieto služby investujú veľa do svojich prémiových seriálov, no návratnosť týchto investícií je nízka. Preto sa Netflix neplánuje zapojiť do spoločného balíčkovania s konkurenčnými službami.
Na americkom trhu spojili Disney+ a Max svoje sily a ponúkajú spoločné predplatné za výhodnejšie ceny. Netflix na to reagoval predstavením spoločného balíka s Apple TV+ a Peacock. Avšak, Netflix aktuálne vylúčil možnosť spoločného predplatného s Disney+ ani Max.