Ak niekto berie hotelierstvo ako poslanie, je to aj vidno

Príbeh dobrého hotela je ako kniha s otvoreným koncom. Pretože v dobrom hoteli, ako aj v knihe sa stále niečo deje, zlepšuje, prestavuje, dopĺňa i organizuje, ale predovšetkým rozmýšľa. Nad tým, ako hosťovi ešte viac spríjemniť pobyt. Presne ako v horskom hoteli Remata, v hoteli s európskymi parametrami.

29.04.2010 13:59
Hotel Remata Foto:
Hotel Remata.
debata

Jeho dušou je dnes mladý riaditeľ Miroslav Kratka, ktorý má hlavnú filozofiu. „Zakladám si na osobných vzťahoch s hosťami. To pokladám za prvoradé. Určite kladiem veľký dôraz aj na to, aby cena za nami poskytované služby zobrazovala kvalitu, vybavenie a postavenie hotela na trhu. Ďalším prvkom, ktorý vyzdvihujem pri ponúkaní nášho zariadenia, sú možnosti a rozsah služieb, ktoré ponúkame. Let balónom, jazda na terénnych autách, ozdravné pobyty s wellnes procedúrami, či 100-percentné snehové podmienky v skicentre Remata od decembra až do konca marca sú len málom toho, čo by som mohol vymenovať.“

Prečo sa dal na hotelierstvo, i keď študoval školy so zameraním na stavebníctvo? „Po skončení strednej priemyselnej školy stavebnej som mal predstavu o tom, že budem po skončení vysokej školy, opäť stavebnej, pôsobiť v tomto odbore, čo je tiež jedna z činností našej rodinnej firmy. Lenže plány sa mi mierne zmenili a po nástupe na externé štúdium na Ekonomickej univerzite som premýšľal, čo ďalej, keďže voľného času medzi skúškami bolo viac. Môj strýko, ktorý je zakladateľom aj hlavným motorom firmy, mi ponúkol, aby som začal pracovať v Horskom hoteli Remata ako zásobovač, údržbár a pomocný pracovník na všetko, čo bolo treba. Povedal som si, prečo nie, niečo sa naučím a zarobím si aj nejakú tú vtedy ešte korunu.“

Už to bude takmer 10 rokov, čo tu pracuje a je veľmi rád, že sa na svoju pozíciu dostal veľmi kľukatou cestou. „Dnes mi čašník nemôže povedať, že sa to nedá stihnúť, lebo viem, že sa dá, údržbár nemôže čistiť náš vonkajší bazén 4 dni, lebo viem, že sa to dá urobiť za 2 dni. Skrátka, vyskúšal som si takmer všetky profesie a to mi v dnešnej pozícii veľmi pomáha. Po skončení vysokoškolského štúdia som dostal opäť ponuku od môjho strýka, či nechcem hotel riadiť ako celok. Chytil som sa danej príležitosti, snažím sa, aby sme napredovali, aby sa naše služby zlepšovali a boli sme dobrým a slušným hotelovým zariadením na európskom trhu.“

Aká je jeho filozofia podnikania v hotelierstve a spolu s ním aj kolektívu hotela? „Ak by som sa mal na to pozrieť z pohľadu výnosnosti, určite nejde o vytváranie veľkého zisku, peňazí a bohatstva, ale ide o poslanie človeka, ľudí a zamestnancov, ktorí pracujú v hoteli, reštaurácii, jednoducho kdekoľvek v cestovnom ruchu. Je to veľmi náročná práca najmä z časového hľadiska a človek sa musí tomu oddať celý. Hotel sa nestáva dobrým hotelom vďaka budove, zariadeniu, ktoré sú tiež veľmi dôležité, ale hotel sa stáva hotelom vtedy, keď recepčná s úsmevom privíta hosťa, alebo čašník usadí klientov k stolu a s radosťou ich obslúži.“

Filozofiou hotela by mali byť ľudia, ktorí žijú pre túto prácu a zároveň ich táto profesia aj napĺňa. V Horskom hoteli Remata majú základnú filozofiu a tou je rodina – na budovaní, ako aj prevádzkovaní sa podieľajú viacerí členovia, a to považuje Miroslav Kratka za veľkú devízu. Snažia sa ísť príkladom svojim zamestnancom a ukázať im, že Rematu si hostia obľúbia nielen vďaka krásnej prírode, ale aj vďaka ľudom, ktorí tu pracujú.

„Pokiaľ niekto Rematu poznal z roku 1996, keď sme hotel kúpili a príde k nám dnes, určite bude prekvapený. Všetky finančné prostriedky, ktoré sme dokázali vytvoriť, sme investovali a tým aj zveľadili hotel. Bola to náročná cesta a určite nie sme na jej konci, keďže aj v týchto zlých časoch nájdeme priestor na to, ako zmodernizovať či zlepšiť naše služby,“ nádeja sa riaditeľ.

debata chyba