Prepĺňaný naftový agregát 1.3 MultiJet II 16V s objemom valcov 1248 cm3 využíva najnovšiu generáciu priameho vstrekovania common-rail s maximálnym pracovným tlakom 1600 barov. Vďaka jeho nárastu dokáže riadiaca jednotka motora presnejšie a rýchlejšie vstrekovať naftu do valcov a jeden vstrekovací cyklus vie rozdeliť až na 8 menších vstrekov. To má zásadný vplyv na tichý chod agregátu a čistotu jeho emisií. Prejavilo sa to znížením emisií oxidu dusíka až o 30 %, čo spolu s presunutím filtra pevných častíc bližšie k motoru zabezpečilo plnenie emisnej normy Euro 6.
Dôležitým je aj zníženie kompresného pomeru na 16,8:1. Prepracované turbodúchadlo dokáže zabrať v nižších otáčkach (predchádzajúca generácia tohto motora bojovala so značným turboefektom), takže maximálny krútiaci moment 200 Nm (doteraz 145 Nm) by mal byť lepšie dostupný a prejav motora lineárnejší. Prudký nárast zaznamenal aj maximálny výkon, ten poskočil z doterajších 55 kW (75 k) na 70 kW (95 k) pri 4000 ot./min.
Okrem motora sa Fiat 500 dočkal aj mierneho prepracovania podvozku. Na jeho zadnej náprave pribudol priečny skrutný stabilizátor, ktorý mu zabezpečí lepšie jazdné vlastnosti. Po príchode sesterského modelu Ford Ka bojoval Fiat s kritikou, že jeho model 500 sa jazdnými vlastnosťami na Ford nechytá. V modeli 500C (polokabriolet) preto Fiat prvýkrát aplikoval novú zadnú nápravu so stabilizátorom, čo sa skutočne prejavilo zvýšenou stabilitou zadnej časti na rozbitej ceste. Rovnaká náprava teraz prichádza aj pre štandardnú päťstovku.
Technické údaje – Fiat 500 1.3 MultiJet vs. Fiat 500 1.3 MultiJet II | ||
Motor | 1.3 MultiJet | 1.3 MultiJet II |
Zdvihový objem (cm3) | 1248 | 1248 |
Max. výkon (kW/min-1) | 55/4000 | 70/4000 |
Max. krútiaci moment (Nm/min-1) | 145/1500 | 200/1500 |
Max. rýchlosť (km/h) | 165 | 180 |
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) | 12,5 | 10,7 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 4,2 | 3,9 |
.